Sledujte nás

F1

Ako Mercedes spravil nedeľné preteky

Nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky, žiadalo by sa povedať po Veľkej cene Maďarska. Nielen, že štart do veľkej ceny bol nie nepodobný tomu na Silverstone spred troch týždňov, ale v závere prebehol v Maďarsku súboj monopostov rovnakých tímov, ako pred rokom. V oboch prípadoch bol však výsledok odlišný. Čo zase nie je na škodu, hlavne z pohľadu diváka.

Nervózny majster sveta

Hneď po štarte, ktorý v jeho podaní dopadol ešte horšie ako v domácich pretekoch, sa Lewis Hamilton snažil dostať aspoň pred tímového kolegu. Vedel, že ten nemá potrebnú rýchlosť, aby mohol stíhať obe Ferrari, ktoré sa dostali dopredu v prvej zákrute. Problém je, že okruh na Hungaroringu je úzky a kľukatý a je na ňom len málo miest, kde sa dá reálne predbiehať. Hamilton sa ale snažil využiť hneď prvú príležitosť. Niečo podobné, ako predviedol minulý rok Nico Rosberg v Spa, len v opačnom garde. Prišiel však výlet mimo trať a prepad až na desiate miesto. Majster sveta sa cez vysielačku aj posťažoval na svojho tímového kolegu, ten bol ale tentokrát bez viny. Kým sa v 29. kole prepracoval naspäť za Rosberga, nabral stratu takmer sedemnásť sekúnd. Potom v 42. kole prišiel najskôr výjazd virtuálneho bezpečnostného vozidla a o dve kolá neskôr aj toho reálneho spôsobený nutnosťou odpratať karbónové trosky z predného krídla Nica Hülkenberga a všetky rozdiely sa zrazu zmazali. K tomu sa pridali zastávky v boxoch, ktoré prišli na rad o niečo skôr, ako boli pôvodne plánované.

Ďalšia chyba stratégov

A tu sa opäť dostali k slovu naši obľúbení tímoví stratégovia Mercedesu. Ešte predtým Nico Rosberg s nimi riešil, aké pneumatiky obuť do záverečnej fázy pretekov, pričom sa pýtal aké použije jeho tímový kolega, ktorý sa mu na mäkkej sade nebezpečne približoval. Ten však podľa pravidiel musel aspoň raz v pretekoch použiť aj tvrdšiu sadu a nemal na výber. V rovnakej situácii bol aj prvý Sebastian Vettel. Mäkšia z oboch sád bola samozrejme, ako ukázal dovtedajší priebeh pretekov, stále rýchlejšia. Už vtedy v Mercedese vedeli, že Kimi Räikkönen jazdí s poruchou rekuperácie MGU-K a mohli sa tak pokúsiť získať aspoň druhé miesto. Tímoví stratégovia to však ako keby nebrali v úvahu a Rosbergovi tím obul tvrdšie pneumatiky, o ktoré si zažiadal ešte predtým. Po Veľkej cene v Monaku tak opäť dali na pocity jedného zo svojich pilotov. Prví štyria jazdci tak mali na svojich autách v závere rovnaké pneumatiky. Výhoda bola na strane Mercedesu len chvíľu, pretože Ferrari trvá o niečo dlhšie, kým tieto pneumatiky zahreje. S Räikkönenom si Rosberg poradil hneď v prvej zákrute po reštarte. Kým však Vettel stihol zahriať svoje pneumatiky, jeho krajan sa k nemu nedokázal priblížiť na rozdiel menší ako jedna sekunda, aby sa ho pokúsil predbehnúť s použitím systému DRS a drobná výhoda Mercedesu bola razom fuč. Štvornásobný majster sveta si už potom svoj náskok postrážil. Opäť sa tak ukázalo, ako veľmi vo vysielačkách chýba rázny hlas Rossa Brawna. Poslednú nedeľu Strieborné šípy táto chyba, na rozdiel od pretekov na Azúrovom pobreží, stála víťazstvo. Mimochodom, v cieli malo ďalších osem áut za víťazom obutú mäkkú sadu pneumatík.

Málo agresívny Rosberg

Ako to mohlo vyzerať, sme mohli potom vidieť v podaní Daniela Ricciarda. Ten jazdil s mäkšou zmesou a najskôr si poradil s Hamiltonom, ktorý si pri tom poškodil predné krídlo a opäť sa prepadol v poradí nižšie. Komisári ho navyše za jeho počínanie odmenili aj penalizáciou prejazdu boxovou uličkou. Medzitým sa Nemec na Striebornom šípe márne snažil vytvoriť si pozíciu na predbehnutie svojho krajana. Potom ale ako keby sa uspokojil s druhým miestom a sústredil sa na to, aby svoje auto konečne v Maďarsku doviezol do cieľa na pódiovom umiestnení. Naopak Daniel Ricciardo prejavil väčšiu túžbu po víťazstve. Za obeť mu tak padol aj druhý Mercedes, keď Nico Rosberg podľa všetkého nepočítal s tým, že Austrálčan pri svojom divokom útoku udrží svoj monopost na trati a prerezal si svoje ľavé zadné koleso o jeho predné krídlo. Ricciardo tak prišiel o možnosť zabojovať o obhajobu svojho vlaňajšieho víťazstva a Rosberg o šancu znížiť stratu na priebežné prvé miesto v boji o titul.

Lewis Hamilton napriek tomu, že si tento víkend vybral svoj slabší deň, môže odchádzať na štvortýždňovú dovolenku spokojný. Reálne mu hrozilo, že Rosberg na okruhu, ktorý jeho jazdeckému štýlu vôbec nevyhovuje, stiahne jeho sedemnásťbodový náskok o deväť až dvanásť bodov. Namiesto toho ho obhajca titulu pred druhou polovicou sezóny o ďalšie štyri navýšil. To je len o polovicu menej ako keby podľa tradičného scenára vyhral a jeho tímový kolega by skončil druhý.

Jazdcom už pri štartovej procedúre v Spa nebude môcť pomáhať tím s nastavením elektroniky. Pravdepodobnosť podobných scenárov ako v Silverstone a na Hungaroringu je tak zasa o niečo väčšia. Do jazdenia v predposledný augustový víkend, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1