Sledujte nás

F1

Videli sme v polovici sezóny bod obratu?

Nadradenosť Lewisa Hamiltona a Mercedesu na Silverstone pred dvoma týždňami zahnala úsmev z tvárí všetkých súperov. Vo štvrtok bol síce trojnásobný majster sveta kritizovaný za to, že dal prednosť priateľom a oddychu pred akciou F1 Live, ktorá sa konala deň predtým v Londýne.

Ale svojim kritikom dal počas nasledujúcich dní najlepšiu odpoveď. Angličan si užil podľa jeho vlastných slov perfektný víkend, keď znížil náskok Sebastiana Vettela z 20 bodov na jediný. Doma vyhral štvrtý krát v rade, čo sa pred ním podarilo len legendárnemu Jimovi Clarkovi v rokoch 1962 až 1965. To pri jeho mene opäť pridalo punc legendy tohto športu. A s fanúšikmi si všetko vynahradil v nedeľu na cieľovej rovinke, keď si s nimi doprial už tradičný crowdsurfing.

Krívajúci koník z Maranella

Začína to znieť ako fráza, ale Lewis Hamilton opäť v súboji o najlepšiu pozíciu na štarte dokázal zajazdiť perfektné kolo. Brit predviedol pred domácimi fanúšikmi absolútnu dominanciu. Svojho najbližšieho súpera dokázal v kvalifikácii nechať za sebou s rozdielom 0,547 sekundy, čo je v doterajšom priebehu sezóny najväčšia hodnota.

V nedeľu sa, ako to býva v posledných rokoch zvykom, očakávalo silné Ferrari. A to napriek tomu, že Mercedes sa už v Rakúsku dokázal priblížiť pretekárskej rýchlosti červených monopostov. Očakávania sa ale na bývalom vojenskom letisku nenaplnili a najrýchlejšie kolo nedeľných pretekov v podaní Ferrari bolo o 0,9 sekundy pomalšie, ako to, ktoré zajazdil Lewis Hamilton. A to si Kimi Räikkönen takmer počas celých pretekov mohol užívať výhody jazdy v čistom vzduchu. Na vedúceho jazdec v striebornom monoposte to však aj tak nestačilo. Jednoducho zrýchlil vtedy, keď to potreboval a červené Ferrari si držal v bezpečnej vzdialenosti od tela.

Bolo to prvý krát v tomto roku, keď Ferrari nestíhalo ani v nedeľu. A to je to, čo najviac znepokojovalo prezidenta Scuderie Sergia Marchionneho, ktorý samozrejme žiadal od svojho tímu okamžitú odpoveď už v nasledujúcej veľkej cene. Mercedes navyše nepriviezol na Silverstone žiadne vylepšenia. Svoju rýchlosť našiel len v nastavení svojho auta. Práve jeho pochopenie robilo technikom Strieborných šípov najväčšie problémy zo začiatku sezóny.

Výnimka, alebo pravidlo?

Otázkou pred letnou sezónou tak ostáva, či sa jednalo o dlhodobý trend, alebo rozdiel spôsobili špecifiká anglického okruhu, na ktorom sa navyše Lewis Hamilton dokáže vždy vybičovať k špičkovým výkonom. Sú tu však isté náznaky, že Mercedes prevzal iniciatívu v súboji o titul. Ferrari čaká na prvenstvo už štyri preteky a v rovnej polovici z nich získal Mercedes dvojité víťazstvo. Veľká cena Maďarska by mohla, ale aj nemusela potvrdiť tento trend. Hungaroring je svojou charakteristikou veľmi podobný monackému okruhu, na ktorom tento rok Ferrari nedalo nikomu šancu. Na druhej strane, aj v Maďarsku vie byť Lewis Hamilton silný, keď tu vyhral už päť krát, čo sa nikomu inému nepodarilo. A tak je všetko stále otvorené. V prípade víťazstva by sa Angličan dostal na čelo priebežného poradia ešte pred letnou prestávkou. Rovnaký kúsok sa mu podaril aj vlani, ale potom prišlo uspokojenie a na jeseň ťahal v súboji o titul s Nicom Rosbergom za kratší koniec.

King Lewis

Bolo to skôr podcenením Nemca, za ktoré vlani pykal stratou majstrovskej koruny. O Sebastianovi Vettelovi sa to rozhodne povedať nedá, čoho dôkazom je aj vynechanie londýnskej akcie, keď sa Lewis Hamilton nechcel nechať rozptyľovať fanúšikmi pred domácou veľkou cenou. Výsledkom bola absolútna demolácia talianskeho tímu. Už v minulej sezóne, keď v počte víťazstiev dorovnal Alaina Prosta sa hovorilo, že Angličan je na vrchole svojej kariéry. Ale tento rok svoje výkony posunul ešte na vyššiu úroveň. Trojnásobný šampión vyhral najviac veľkých cien v prvej polovici sezóny. Ale čo je pozoruhodnejšie, tri zo štyroch boli grand slamové, čo znamená, že Hamilton absolútne týmto víkendom dominoval. Pritom ak by sme sa v jeho kariére obzreli späť, z predchádzajúcich 53 by sme s takýmto označením našli len dve víťazstvá.

V prospech Angličana hrá v druhej polovici sezóny väčší vývojový potenciál stajne z Brackley. Ferrari sa určite nebude chcieť len tak ľahko vzdať dobre rozbehnutého šampionátu. Odborníci však dvíhajú varovný prst, pretože v posledných dvoch rokoch talianska stajňa v závere úplne prepadla a predčil ju dokonca aj Red Bull. Situácia sa podobne začína vyvíjať aj tento rok. Či sa bude história opakovať, uvidíme už čoskoro. Do jazdenia v poslednú júlovú nedeľu, priatelia!

Reklamy
Fortuna Stávka bez rizika za 30 € vstupný bonus 750x100
Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Futbal

Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Viac v F1