Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ifkine cvičebné tipy: Bocian v akcii a iné vtákoviny

Fitká sú zatvorené, plavárne tiež, dokonca aj z outdoorových ihrísk vás vyženú. Ako teda cvičiť doma?

Cvičenie doma - bocian

Milí moji, viem, že dni sa vlečú a opatrenia, ktoré zaviedla vláda, značne obmedzujú náš bežný život. Internetom kolujú kreslené vtipy o tom, ako počas nútenej karantény všetci priberieme kvôli nedostatku pohybu.

Iste – fitká sú zatvorené, plavárne tiež, dokonca aj z outdoorových ihrísk vás vyženú. A čo doma, kde máte tak možno 2×2 metre voľného miesta v chodbe? Bez výbavy? Bez činiek? Hej, ja toto riešiť nemusím, my máme doma vlastné fitko. Vy ste možno doteraz nemuseli riešiť podobnú potrebu, ale… keďže som bola vždy známa moji bláznivými nápadmi, povedala som si, že sa podelím so svojimi tipmi, ako sa plnohodnotne „rozbiť“ aj na koberčeku pred posteľou (a NIE, nemyslela som TO).

Mohla by som vám napísať linky na dva tucty cvičebných programov, ale… väčšina z nich si vyžaduje vstupný poplatok. A často k nim potrebujete aspoň aké-také domáce vybavenie. Navyše, neplatia mi za to.

Keď si chcem ozvláštniť môj cvičebný deň, zahrám sa na bociana. Doslovne. Už od detstva ma fascinovalo, ako vedia stabilne stáť na jednej nohe. (a na tomto mieste priznávam, že som to trénovala dlhé roky) Státie na jednej nohe je skvelým spôsobom, ako „zvýšiť level“ úplne akéhokoľvek „činkového“ cviku. Totiž, pri stoji na jednej nohe sa musíte viac sústrediť na rovnováhu. Zapájate tým nie len svaly opornej nohy (a rovnovážne orgány v uchu), no aj „core“ – trup tela. 

Ak ste uviazli doma bez činiek a strašne radi by ste si zacvičili biceps, skúste toto. Namiesto činiek sa dajú celkom dobre použiť fľaše s vodou. Iste, dostanete tak maximálne dve kilá (teda, ak nemáte poruke päťlitrovú bandasku s mydlom – či ste sa nezásobili pred karanténou?), ale „neforemný“ tvar fľaše zvyšuje odpor vzduchu a prelievanie vody celú situáciu ešte zhoršuje. Inak povedané, ak pre vás nerobí problém cvičiť biceps s úsporným päťkilovým železom, dva litre vody budú výzva. A keď sa k tomu postavíte na jednu nohu… vážne, skúste to! Jedno vám môžem garantovať: bude prča 🙂

Mimochodom, na jednej nohe sa dá aj drepovať. To len aby ste si nemysleli, že sa viem len oháňať fľašami.

Druhá, zábavná a sťažujúca verzia je lastovička. Pamätáte si ju zo základnej školy? Hej, to je tá baleťácka póza na jednej nohe, s telom rovnobežne so zemou. Možno sa vám na prvý pokus zíde stolička na oporu.

Okrem samotného efektu na rovnováhu (a teda na váš milovaný core – Shin Ohtake považuje lastovičku za skvelý cvik na brucho!) je tu možnosť mnohých variantov, ktorými zapojíte aj ruky, nohy a zadok. Skúste si k tej lastovičke vziať do rúk činky a pomaly predpažiť. Alebo upažiť. Alebo nimi len tak krúžiť (tento cvik volám letiaca bosorka a je naozaj zábavný a poriadne náročný zároveň), či sa v tejto pozícii pokúsiť o malý podrep na jednej nohe. 

Upozornenie: ak si nie ste istí svojou rovnováhou, môžete si pri tom nabiť fasádu. Skôr, ako sa pustíte do cvičenia „naostro,“ vyskúšajte si cviky s oporou. Za vaše rozbité nosy nezodpovedám, za smiech vašej dcéry, keď vás uvidí „bosorkovať,“ sa vopred ospravedlňujem.

Už čoskoro prinesiem ďalšie tipy!

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v Ifkine fejtóny