Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť druhá

Prežili ste emotívny úvod kampane? Výborne! Nádych a výdych, ideme na druhú vlnu útoku! A pozor, bude silná.

Ale sme vás dobehli - marketingové ťahy 2

Prežili ste emotívny úvod kampane? Výborne! Nádych a výdych, ideme na druhú vlnu útoku! A pozor, bude silná.

Stratégia č. 2: Všetci klamú, len ja som expert

Máte radi konšpiračné teórie? Ja sa na nich rada smejem. Ani by ste neverili, koľko ich nájdete pri hľadaní cvičebných programov a stravovacích režimov. 

Po srdcervúcom úvode plnom emócií a sklamania na vás autor prezentácie spustí druhú bombu. Všetko, čo ste doteraz vedeli o chudnutí, stravovaní, cvičení, atď., všetko bolo nesprávne! Len on a iba on prišiel na to, ako veci naozaj fungujú.

Extrémisti v tomto dokonca zachádzajú tak ďaleko, že upozorňujú divákov, že táto prezentácia bude prístupná len pár hodín, lebo potom mu ju určite zablokujú hackeri. Áno, spasitelia obéznych majú vždy problém s americkými úradmi, najmä s ministerstvom zdravotníctva. A hej, ešte s farmaceutickými firmami, lebo zdraví ľudia nepotrebujú lieky – a teda nevytvárajú zisk. 

Do konšpiračnej teórie o tom, ako vláde a farmaceutickým firmám vyhovuje, ak sú všetci tuční a chorí, je zvyčajne zakomponovaný aj balíček vedeckých pojmov, aby veci zneli vierohodnejšie. V nasledujúcich dvadsiatich minútach budete počúvať o tom, ktorý hormón má aký vplyv na chudnutie. Vopred vás varujem, že v každej prezentácii to bude inak. 

Ako však rýchlo spoznať, či stojí za to vypočuť tieto žvásty do konca? Nuž, autor prezentácie sa vám už určite predstavil a pri svojich rečiach spomenul (aspoň by mal) nejaký zdroj svojich informácií. Skutoční odborníci citujú oficiálne zdroje: vedecké inštitúcie, profesorov a ich práce, články v odbornej literatúre. Pokiaľ toto nájdete u týpka, čo vás práve obral o tri hodiny vášho času, možno stojí za to pozrieť sa na jeho prácu.

No pokiaľ týpek cituje len sám seba, dajte si pozor. Amerika je krajinou neobmedzených možností, a tak tam dostane titul aj ten, kto by u nás sotva zmaturoval. No dobre, možno som to prehnala. Pravdou však je, že množstvo samozvaných spasiteľov má zvláštny titul – ND, naturopath doctor. O „naturákoch“ som vám už kedysi písala, no pripomeniem. „Prirodzená cesta“ je nevedecký a ničím nepodložený odbor. Pravda, laikovi stačí, že autorom prezentácie je „nejaký doktor“ a už ho berie vážne.

A čo ma vie pobaviť najviac sú „experti“. Nedávno som v telke zazrela reklamu na nejaký kozmetický prípravok, tuším to bolo proti bradaviciam. Účinkovala tam nejaká pani, ktorá mala pri svojom mene titulok „expert.“ Netuším, na čo. Keby napísali, že je to profesionálna kozmetička, laboratórna technička, chemička, výskumníčka… ale expertka? Na čo? Na teplú vodu?

Každá kampaň potrebuje osobnosť, ktorá je garanciou kvality. Pokiaľ si chcete byť istí, skúste si daného človeka preveriť. Len na našom malom Slovensku máme prinajmenšom pár stoviek samozvaných spasiteľov. V USA – a množstvo produktov je práve odtiaľ – je ich aspoň milión. 

Reklamy
Fortuna Stávka bez rizika za 30 € vstupný bonus 750x100
Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 300x300

Futbal

SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 300x300

Viac v Ifkine fejtóny