Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť tretia

Tak, ako každý produkt potrebuje „vedecké“ zázemie, potrebuje aj nejakú peknú tváričku, ktorá ho predá.

Marketingové ťahy - ale sme vás dobehli 3

„Krátka“ hodinová prezentácia sa pomaly chýli ku koncu, no marketingové stratégie stále pribúdajú…

Stratégia č. 3: Všetci sú sexy

Dovoľte mi malé premostenie s predošlou časťou. Tak, ako každý produkt potrebuje „vedecké“ zázemie, potrebuje aj nejakú peknú tváričku, ktorá ho predá. Niet divu, že v televíznych spotoch propagujúcich cvičebné nástroje vidíme fitnesky a kulturistov, ktorí sa tam predvádzajú počas cvičenia. Umelý americký úsmev a poďho do záberu.

Dve poznámky. Prvá – kto cvičí a dokáže sa pri tom škeriť do kamery, zrejme necvičí poriadne. Ja osobne sa pri cvičení sústredím na cvičenie a nie na to, ako sa ksichtím. No pravda, ja nie som profesionálna tvárička.

A druhá poznámka – prečo do kampane nedajú normálneho človeka? Ale vážne, videli ste niekedy, aby cvičenie predvádzal „normálny“ pupkatý tatko alebo „normálna“ mamka s celulitídou a uvoľneným bruškom po pôrode?

Nuž, iste, na „normálnych“ ľudí nie je taký „pekný“ pohľad. Navyše, reklama nám takto podsúva predstavu, že ak budeme cvičiť, budeme vyzerať rovnako sexy. Druhá vec je, že cvičenie nemusí byť až také jednoduché, ako to v reklame vyzerá. Presne to sa nám stalo s tým sklápacím posilňovacím strojom na brucho. A mimochodom, môj ujo mal kedysi tiež taký akýsi ručný posilňovač na brucho a mala som čo robiť, aby som s tým pohla. 

Ešte lepšie je, keď výrobok prezentuje známa tvár – herečka, speváčka, modelka. Nuž, poviem vám, keď vidím Daru Rolins pri reklame na rúž či parfum, nemám námietky. No pre známu kozmetickú firmu propaguje aj krémy proti celulitíde. Netrápi ma, že nefungujú (to len aby ste vedeli). Len premýšľam, či ich vyskúšala aj ona, keďže očividne celulitídu nikdy nemala. 

Čo si budeme klamať – celebrity žijú z reklamy. Veľké spoločnosti nemajú problém investovať tisíce (v USA aj milióny) do známej tváre, ktorá predá ich produkt. Alebo si myslíte, že Britney Spears pózovala pre známy bublinkový nápoj zadarmo? Omyl, dostala za to vyše milióna. No zisk z predaja plechoviek s jej ksichtom mnohonásobne prevýšil honorár.

Pokiaľ nie je k dispozícii celebrita, pomôžu aj „success stories,“ úspešní klienti. Fotografie predtým a potom, prípadne ukážky z mailov, ktorými ďakujú za úžasné výsledky, to máte v každej „krátkej“ prezentácii. Všetko s jediným cieľom: presvedčiť vás, že ste práve našli ten pravý produkt.

Jediné, čo v rámci „sexy kampane“ uznávam, sú cvičebné videá, na ktorých vaši tréneri poriadne makajú. Nezabudnem, ako som pred deviatimi rokmi po prvý raz videla Zuzku Light. Fučala ako lokomotíva, poriadne sa spotila a na konci vyzerala naozaj zničene. O deväť rokov neskôr má oveľa výraznejšie svaly (aspoň vidno, že si to „vypotila“ sama), no stále maká naplno. 

Iste, nájdu sa „hejteri,“ ktorí podobným trénerom vyčítajú, že predávajú viac cez svoje sotva zakryté intímne oblasti než cez výkon, ale… pokiaľ si naozaj odmakajú svoje, verím im. A pridám sa.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v Ifkine fejtóny