Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť štvrtá

Krátka hodinová prezentácia je takmer na konci. Respektíve ste sa práve dostali cez televízny spot alebo článok na internete.

Ale sme vás dobehli, časť štvrtá

Krátka hodinová prezentácia je takmer na konci. Respektíve ste sa práve dostali cez televízny spot alebo článok na internete. A tam vás čaká…

Stratégia č. 4: Príliš veľa pozitívnych ohlasov

Dám vám hádanku. Máte pred sebou dva produkty na chudnutie. Jeden sa volá „produkt na chudnutie“ a druhý je „ultra fat burner super plus.“ Pokiaľ by boli za rovnakú cenu, zrejme by ste si vybrali ten druhý. Prečo? Má lepší názov. Niet divu, že toľko produktov má v názvoch slová ako super, mega, ultra, extreme… to všetko preto, aby v potenciálnych klientoch vyvolali „hurá efekt.“ Ak sa produkt skvelo volá, určite bude skvelý.

Názov priamo napovedá, že produkt bude fungovať. A reklamný spot (či webstránka) vám hneď ponúkne dôkaz. Aj vám sa už stalo, že ste pri prezeraní istej stránky s vtipmi našli blikajúci obrázok s textom „vypite toto a schudnite“ alebo „za tri dni o 5 kg ľahší“? Áno? A klikli ste na to? Ja hej, zo zvedavosti (a na vedecké účely, samozrejme!).

Všetky reklamné stránky propagujúce nejaký zázračný produkt majú jedno spoločné. Celkom na spodku stránky sú „divácke komentáre.“ Ehm, divácke. Keď na stránke nájdete 25 komentárov, ktoré boli pridané len pred pár hodinami, je to prinajmenšom podozrivé. Ak si ju otvoríte o dva dni, bude tam stále len tých 25 komentárov. Dôsledný detektív klikne na takýto odkaz aj o mesiac a čuduj sa svete: rovnaký produkt a rovnakých 25 komentárov, avšak budú pridané toho dňa, maximálne deň vopred. Náhoda?

Nie. Účelové marketingové klamstvo.

Vo svete sociálnych sietí je vytvorenie falošného profilu otázkou pár minút. Stačí „typické“ meno (teda, aby bolo pravdepodobné, že osoba naozaj existuje a žije na Slovensku – nejaká Mandy Sweet by asi neprešla), náhodná fotka a poďho písať. 

Môj muž, typický svojou obozretnosťou, mi kedysi povedal, že ak niečo znie príliš dobre na to, aby to bola pravda, potom to zrejme pravda nebude. 

Ak ste práve natrafili na reklamnú stránku, na ktorej propagujú produkt na chudnutie (údajne ho dokonca vymyslel slovenský lekár!) a je na nej dvadsať podozrivo pozitívnych komentárov, utekajte preč. Tieto stránky sa pravidelne obnovujú, aby neboli podozrivé, no sú podozrivé už svojou neotesanou slovenčinou – spravidla sa jedná o google preklad z iného jazyka.

Aj vo videách (teda „krátkych“ prezentáciách) a v televíznych spotoch nájdete samé pozitívne ohlasy. Bodaj by nie – kto prizná, že predáva somarinu? 

Našťastie, aj tu existuje rada. Obráťte sa na diskusné fóra a na stránky, ktoré sa venujú serióznemu testovaniu. Behom pár minút zistíte, že onen zázračný produkt má len jednu hviezdičku z piatich, väčšina užívateľov ho považuje za stratu času i peňazí a lekári ho vôbec neodporúčajú, pretože môže poškodiť pečeň. 

Áno, jeden či dvaja možno schudli vďaka danému produktu. A nemám nič proti tomu, keď sa zodpovedný tréner pochváli svojimi úspešnými klientmi. Napokon, je to jeho vizitka. No vytváranie falošných pozitívnych ohlasov by malo byť trestné.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v Ifkine fejtóny