Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť piata

Zo sveta internetových a televíznych hviezd sa na chvíľu presunieme k prízemným regálom v supermarketoch. Je totiž známe, že…

Ale sme vás dobehli, časť piata

Zo sveta internetových a televíznych hviezd sa na chvíľu presunieme k prízemným regálom v supermarketoch. Je totiž známe, že…

Stratégia č. 5: O obale, ktorý je lepší ako obsah

Viete, prečo sme sa po páde totality tak zbláznili do západných produktov? Sú krásne zabalené. Obyčajný ovocný džús – pokiaľ vidíte v regáli farebný obal plný ovocia, siahnete po ňom. Ten v obyčajnej bielej škatuli s jediným pomarančom na obale automaticky prehliadnete. Čo nevyzerá dobre na povrchu, to predsa nebude dobré ani vnútri, však?

O tejto marketingovej stratégii ste už zrejme počuli. Výrobcovia sa vždy snažia prispôsobiť obal potrebám zákazníkov. Preto sú na plienkach rozkošné detičky (veď čo iné upúta matku, nie?), pivo ponúkajú prsnaté blondíny v tirolských krojoch (nepoznám pivára, ktorý by protestoval proti takejto čašníčke), a na obaloch „zdravých“ potravín sú (okrem pár výnimiek) fitnesky, prípadne čerstvé ovocie.

Problém nastal v bode, keď sme džús otvorili a naliali do pohára. Že má akúsi divnú farbu? Nuž, najvyšší čas pozrieť sa na zloženie. Ajhľa: podiel ovocnej zložky 10%. Pamätáte sa na ten fádny obal vo vedľajšom regáli? Ten mal podiel ovocnej zložky 30% a bol ešte aj o tridsať centov lacnejší. Kúpili ste si drahú sladenú a zafarbenú vodu. 

Moja potravinárska paranoja dospela do najvyššieho bodu v ten letný deň, keď som šla s dcérkou nakupovať. Prosila si džúsik. Keďže nie je práve pojedačka ovocia, súhlasila som. Napokon, aspoň trocha tekutých pomarančov nezaškodí, však? Vylovila som z regála krabičku s obrázkom ovocia a nejakej rozprávkovej postavičky. Pozriem na zloženie a…

…voda, glukózo-fruktózový sirup, citrónová aróma, farbivá…

Podiel ovocnej zložky: 0.

Slovom: nula.

S premáhaným hnevom som krabičku vrátila do regálu. Siahla som po ďalšom, podobne maľovanom nápoji. Bol maľovaný, doslovne, zvnútra i zvonku, tiež mal viac farbív ako ovocia. No tam bolo asi 10% ovocia. Po chvíli som našla „víťaza“ s 15% a hromžiac som zaplatila.

Švagrovi sa dokonca stalo, že natrafil na ďalší podfuk. Šlo o balenie proteínu. Zvyčajne sa na ňom udáva podiel jednotlivých zložiek na 100 gramov. Tam mu tie cifry nejako nesedeli. Spočítal a zistil, že sú udávané na 110 gramov, nie na 100. Na obale bolo napísané, že prášok obsahuje 85 gramov proteínu. V skutočnosti ich síce obsahoval, no nie v 100, ale v 110 gramoch. 

Myslím, že som to už kedysi písala, no nedá mi znova. Nedajte sa oklamať krásnou krabičkou, hľadajte pravdu na etikete so zložením. Môže sa vám stať, že naletíte. A berte s rezervou aj odporúčania predavačov. Kamarátke tvrdili, že lacné umelé mlieko, ktoré chcela dcérke kúpiť, má rovnaké zloženie ako drahé mlieko známej značky. Pozreli sme si zloženie. Klamali. Opäť. 

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v Ifkine fejtóny