Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť siedma

Mnoho spoločností využíva systém „najlepšej ceny na trhu“ – tvrdia, že iné produkty podobnej kvality stoja oveľa viac.

Ale sme vás dobehli, časť siedma

Pokiaľ ste sa nenarodili do milionárskej rodiny, zrejme si dobre rozmyslíte, do čoho investujete. Lebo posledné, čo do vás pustia, bude…

Stratégia č. 7: Najlepšia cena na trhu

„Jedna hodina tréningu so mnou stojí 200 dolárov. V balení máte 20 cvičebných videí, to je 20 tréningov v hodnote 20 x 200 dolárov. No pretože sa na vás nechcem nabaliť, dnešná ponuka je iba…“

Nie, cvičebné video nie je to isté ako tréning priamo s danou osobou. Cez obrazovku vášho mobilu, notebooku či televízora vám tréner nepovie, že ste vyšpúlili zadok, že sa hrbíte, ani vám nepomôže dotiahnuť posledné opakovanie, ktoré je už nad vaše sily. I keď pravda, v konečnom dôsledku vám ponúkne tri cvičebné DVD-čka, k tomu knihu receptov, knihu o tipoch, ako sa vyrovnať so stresom, ďalšie DVD so strečingom – a všetko je za 20 dolárov s okamžitým stiahnutím do počítača. 

Nie zlé. Ešte sa vám môže stať, že ak súhlasíte s 20 dolármi za sadu, ponúknu vám k tomu výživové doplnky či ďalšiu literatúru, členstvo v online klube a podobne. Potom je už na vašej úvahe a peňaženke, či sa na to dáte alebo nie.

Mnoho spoločností využíva systém „najlepšej ceny na trhu“ – tvrdia, že iné produkty podobnej kvality stoja oveľa viac. Popravde, neviem, kam na také cifry chodia. Papier znesie veľa a televízor ešte viac. Najmä, ak je to reklama na nejakú „novinku“. Pokiaľ je to novinka, odkiaľ majú podobné produkty? Nemali by vôbec existovať!

Existuje aj opačný prípad – varovanie pred napodobeninami. V tomto prípade zas nemám výhrady, najmä, pokiaľ ide o zdravie. Pravdou však je, že „originál“ býva neskutočne predražený.

Niektorí tréneri sa mi zhnusili v momente, keď začali predávať vlastnú výbavu – činky, oblečenie či shakery – s vlastným logom, za prinajmenšom dvojnásobok reálnej ceny. Dať 10 € za shaker s logom nejakého svalovca? Čo som na hlavu? Švagor minule objednal proteíny a shaker mu pribalili ako darček zadarmo.

Dobrou stratégiou je aj tvrdenie, že „iba dnes“ je zľava. Prípadne, že máte k dispozícii kupón, ktorý bude platiť iba hodinu. Pokiaľ ste práve dopozerali hodinovú „krátku prezentáciu“ alebo televízny spot plný krásnych fitnesiek, ste emočne naladení na míňanie. Najmä, ak autor dodá, že táto šanca sa už opakovať nebude.

Klame. Bude sa opakovať. O pár týždňov či mesiacov (niekedy už za pár dní) nájdete tú istú reklamu s tou istou zľavou.

No a zlatý klinec na záver: výpredaje. Jedna veľká a známa spoločnosť vyrábajúca záhradnú techniku má skoro po celý rok nejaké akcie – najprv zimný výpredaj, potom jarný predpredaj, koleso zliav, sezónny výpredaj, posezónny dopredaj… S manželom sme niekoľko mesiacov sledovali ich ponuky, pretože sa nám páčila kosačka. Zistili sme, že cena, ktorú udávali ako „obvyklú“ nebola nikdy platná. Vždy bola nejaká zľava, šlo len o percentá. Nakoniec sme si uvedomili, že aj po zľave je daný produkt drahší ako konkurencia. 

Podobný princíp využívajú aj mnohí predajcovia zdravej výživy či cvičebných pomôcok. Ak je reálna hodnota produktu povedzme 50 €, vedia, že za 100 ho nekúpite. Ak však napíšu, že je zo 100 zlacnený na 80, budete mať dojem, že ste ušetrili 20 €. V skutočnosti ste minuli 80 €, z čoho 30 šlo predajcovi do vrecka. 

Marketingových stratégií je množstvo a určite som nevyčerpala všetky. No snáď som vám trochu pomohla vyznať sa v mori ponúk. Niektoré naozaj stoja za to. Ale pri iných schudnete len z peňaženky, nie z pupka. Šťastnú ruku želám. 🙂

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v Ifkine fejtóny