Sledujte nás

Ostatné športy

Ranných 185 výškových metrov na ostrove Krk

Budíček s východom slnka (cca 5:30) plne si uvedomujúc nebezpečenstvo možného úpalu ak by to bolo neskôr. Balíme si najpotrebnejšie veci, voda a pivko, a vyrážame z apartmánu.

Po ceste sa zastavíme v pekárni na čerstvé raňajky a pokračujeme mestečkom Baška ďalej smerom ku kopcom. Náš cieľ je jasný – dostať sa na úpätie kopca Bag a následne sa vyškriabať až na samý vrchol. Čaká nás približne dvojhodinový výstup v neľahkom teréne, pričom začíname v meste, pokračujeme do borovicového lesíka pod horou a následne úzkou cestičkou smerom hore na vrch.

Cestou stretávame niekoľko ľudí na prechádzke, tí však svoju cestu končia pri tabuli s preškrtnutými šľapkami. To nám dáva najavo, že nás od toho momentu čaká náročnejší terén. Tam nám už spoločnosť robia len ovečky pasúce sa na strmých brehoch ostrova Krk a jeden náhodný turista, ktorý nás takmer behom predbehol po ceste hore. Terén je náročný, cestička sa medzi kameňmi akoby strácala, no stále tam je. Každým ďalším krokom sa dostávame k ešte krajším scenériám berúcim nám dych. Stúpame vyššie po ostrove, až sa nakoniec dostávame na vytúžený Bag, ktorý sa nad morom týči vo výške 185 metrov.

Tu sme si v spoločnosti príjemného vetríka otvárame ešte stále vychladené pivko a užívame neskutočný výhľad na Bašku, ostrov Prvić ale napríklad aj taký Rab či Goly Otok. Úsmev na tvári nám vyčarí aj náhodne objavená geokeška pod kameňom, kde nechávame klasický odkaz na znamenie toho, že sme tu boli.

Cesta dole je pohodová, stretávame už aj ďalších ľudí, ktorí si hore idú pravdepodobne už len po ten úpal. V borovicovom lesíku nám po ceste vyhrávajú cikády v nádhernom súzvuku a ešte dopĺňajú atmosféru ostrova. Bol to skutočne nezabudnuteľný zážitok a v tej chvíli som bol naozaj šťastný, že sa mi tento nápad zrodil v hlave večer predtým v bare pri vychladenom Ožujsku.

Znamenité ráno zakončujeme osviežením na pláži, z ktorej máme priamy výhľad na vysoký Bag krásne týčiaci sa v diaľke.