Sledujte nás

Ostatné športy

5 tipov, ako sa počas diéty nezblázniť

Tieto tipy vám pomôžu zvládnuť náročné obdobie pri zmene životného štýlu a diéta s nimi nebude tak náročná.

Dávid Draganovský: 5 tipov, ako sa počas diéty nezblázniť
Foto: Instagram/dave_drag

V spolupráci s certifikovaným trénerom Dávidom Draganovským sme dali dokopy 5 užitočných tipov, ako zvládnuť náročné obdobie pri zmene životného štýlu.

VYTRVAJ

To, že prešiel týždeň a ešte stále nevidíš svoje vysnívané číslo na váhe, neznamená, že to robíš zle. Musíš len vytrvať a držať sa svojho plánu deň čo deň. Ak si váhu naberal niekoľko rokov nečakaj, že ju zhodíš za pár týždňov. Robíš to pre svoje zdravie a svoje sebavedomie. Len vydrž a výsledky sa skôr či neskôr dostavia. Ako pri všetkom, aj tu budú chvíle, keď to budeš chcieť vzdať, budeš mať hlad či chuť na niečo nezdravé. Je to úplne normálne. Polož si však otázku, či ti stojí krátkodobé potešenie z jedla za to, čo v dlhodobom horizonte môžeš získať?

ODFOŤ SA

Urob si fotky z dňa, kedy si začal s úpravou stravy a aktívnym pohybom. Fotky si rob pravidelne jeden deň v týždni na rovnakom mieste a svetle. Niekedy neuvidíš až tak veľké zmeny na váhe ako na postave. Vidíme sa niekoľkokrát za deň v zrkadle, takže zmenu si niekedy ani nevšimneme. Presne preto mám v zálohe fotky, ktoré si na konci mesiaca môžeme porovnať a vidíme, akú cestu sme prešli.

NEVZDÁVAJ TO

To, že si išiel podľa plánu 10 dní, ale na 11. deň si „zhrešil“, hneď neznamená, že celá diéta bola na nič. Verím, že malý prehrešok si si vychutnal a ďalej pokračuješ v diéte. Skúsim to uviesť ako príklad s mobilom – keď ti spadne mobil a urobí sa prasklina na displeji… povieš si že: „Ach, nemá to zmysel rozbijem ho už úplne,“ alebo si budeš na neho dávať väčší pozor? Rovnako pristupuj aj k diéte. Ak ti jedno jedlo nevyjde podľa plánov, nič sa nedeje a nabudúce si dáš väčší pozor. Prípadne si naplánuj raz za dva týždne deň, kedy si dopraješ to na čo máš chuť, pokojne aj nezdravé, ale potom sa späť vrátiš k svojim plánom.

NEKLAĎ NA SEBA VEĽKÝ TLAK

Ak chceš zredukovať váhu povedzme o 10 kíl, nastav si reálne ciele a nesnaž sa to dosiahnuť do dvoch týždňov. Ak sa bavíme o redukcii tuku, ideálne je chudnúť cca pol až jeden kilogram týždenne. Samozrejme to záleží od množstva faktorov. Niekto bude chudnúť rýchlejšie a niekto zas pomalšie. Záleží tiež z akej váhy chudnem, ale ak schudneš za mesiac 10 kg a nie si obézny človek, asi je niečo zle a to čo chudneš nebude len tuk. Všetko má svoj čas a chudnutie nie sú preteky v šprinte ale skôr maratón.

PRÍLIŠ SA NEOBMEDZUJ

Ak chceš zredukovať váhu, neznamená to, že musíš jesť len kura a zeleninu. Samozrejme, že niečo si budeš musieť odoprieť, ale zas na druhú stranu nemusíš sa vzdať úplne všetkého. Mnoho ľudí žije v mylnej predstave, že z pečiva sa priberá a tak si odopierajú napr. toasty. Vždy si nastav diétu tak, aby si ju bol schopný dodržať čo najdlhšie. Ak pečivo patrí medzi tvoje obľúbené potraviny, určite ho nevyradzuj, ale zapracuj si ho do jedálničku. Ak máš rád sladké, nájdi si zdravú náhradu, ktorá nezruinuje tvoje snaženie. Ako príklad uvediem proteínové palacinky, ktoré si vieš dopriať aj v diéte, zahnať chute na sladké, ale zároveň sa stále držať plánu. Naštuduj si, ako si zložiť jedálniček, prípadne sa poraď s niekým, kto má buď skúsenosti alebo pracuje s danou problematikou.

Autor: Dávid Draganovský (@dave_drag)

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v Ostatné športy