Sledujte nás

F1

Katalánsko nastavuje zrkadlo

Pred týždňom sme mali na programe Veľkú cenu v Portimão. Tento víkend sa tímy presunuli z Portugalska do susedného Španielska.

Hamilton - F1 Španielsko
Foto: SITA/AP Photo/Emilio Morenatti

Pred týždňom sme mali na programe Veľkú cenu v Portimão. Tento víkend sa tímy presunuli z Portugalska do susedného Španielska. Veľká cena v Barcelone na katalánskom okruhu, s oficiálnym názvom Circuit de Barcelona – Catalunya, síce medzi fanúškmi určite nepatrí medzi najobľúbenejšie, kedže tam nenájdeme veľa priestoru na predbiehanie.

Jedným dychom je potrebné zároveň dodať, že ide o komplexnú trať, ktorá preverí jednotlivé monoposty a samotných jazdcov a vyzlečie ich takpovediac donaha. Dlhá rovinka, vysokorýchlostné zákruty, ale aj pomalé technické zákruty. Treba samozrejme zobrať do úvahy aj iné faktory, ako je napríklad samotný vývoj monopostov počas sezóny, alebo napríklad nováčikov v tímoch, ktorí potrebujú čas, aby našli kľúč k odomknutiu plného potenciálu auta. Tieto a rôzne ďalšie faktory ešte budú aj po Španielsku miešať kartami. 

Ak sa na to pozrieme ale z hľadiska toho, ako sa jednotlivé tímy počas zimy pripravili na túto sezónu, tak práve tento víkend nám to ukáže. A taktiež mnoho naznačí, čo sa týka predikcií a očakávaní do zvyšku sezóny. Suma sumárum, pre technikov a inžinierov je táto trať skvostom, pre fanúšika z hľadiska zábavy počas pretekov už trochu menej. Na druhej strane toho poodhalí možno aj o niečo viac ako bikiny. A kvalifikácia zrejme už aj poodhalila. Takže sa určite máme na čo tešiť. 

Stovka pre Hamiltona

Prvý Hamilton, druhý Verstappen, tretí Bottas a štvrtý Per… No nie, Mexičan na štvrtom mieste neskončil, avšak dajme mu čas, aby sa s novým monopostom zžil. To, že boj o špicu bude v réžii Mercedesu a RedBullu už nespochybňuje hádam nikto. A hlavne to, že tam vôbec nejaký súboj bude. Konečne. 

Lewis získal svoju stú pole position pred Maxom o 0,0036 sekundy, čo pre Mercedes nie je nejlepším zistením tohto víkendu. Pred rokom na tejto trati stratil RedBull na pole position 0,7 sekundy, takže Horner bol po kvalifikácii učite tým spokojnejším. Na jednej strane obrovská gratulácia pre britského jazdca. Veď len pre porovnanie, legendárny Schumacher získal pole 68 krát, Senna 65 krát. Hamilton ich má o tretinu viac a na tomto čísle sa to ani zďaleka nezastaví. Na strane druhej, v Mercedese asi očakávali na „okruhu pravdy“ možno o niečo väčšiu dominanciu. Nestalo sa. Pre fanúšika strieborných šípov a Sira Hamiltona bohužiaľ, pre zvyšok chvalabohu. 

Tí, pre ktorých je tretie miesto prvým

Predikcie stredu poľa spred sezóny naberajú reálne kontúry. Ferrari po kvalifikácii 4 a 6 miesto. McLaren 7 a 9. Alpine 5 a 10. Stroll z Aston Martinu 11. Ak by bol Vettel predčil Gaslyho a skončil na 12. tom mieste, dalo by sa povedať, že presne, ako sme očakávali. Aby sme ale nekrivdili AlphaTauri a Gaslymu, tak práve oni sú tí prví, medzi poslednými. Minimálne na papieri. 

Najpozitívnejším prekvapením je piata pozícia Estebana Ocona. Už počas tréningov sa oba Alpiny ukazovali vo veľmi dobrom svetle. Poraziť ale tímového kolegu v kvalde, navyše, ak ním je Fernando Alonso, to si zaslúži povestný klobouček. 

Ferrari, srdcovka mnohých fanúšikov, sa v tejto sezóne badateľne zlepšila. Odišiel smoliar posledných okamihov Sebastian Vettel, prišiel Carlos Sainz a zdá sa, že vo Ferrari to ide zrazu všetko lepšie a ľahšie. Na pódium to zatiaľ nie je, aj keď Leclerc už bol v Imole blízko blízučko, no nakoniec sa to po viacerých zvratoch nepodarilo. 

Príbeh, ktorý sa píše aj na samom chvoste

Mladý Schumacher ako jeden z mála nesplnil papierové predpoklady a dostal za seba na štartový rošt Latifiho z Williamsu. Inak, všimli ste si aj vy, ako mladý Nemec ničí svojho ruského kolegu? Toto je zatiaľ fakt na uterák. Ale, ak máš za sebou tatka, tak snáď v pohode, že Nikita? Jediné, čoho sa obávam je, že v ďalšej sezóne, na ktorú Haas nedočkavo čaká, budú potrebovať v tíme len jedného mladého jazdca. A budú hľadať do dvojičky niekoho skúseného. Pri konštelácii, v ktorej sa Mazepin st. zrejme stane jedným z majiteľov Haasu je možné, že Čierny Peter ostane v rukách tomu lepšiemu, talentovanejšiemu a charizmatickejšiemu. Good luck, Mick a dúfam, že sa mýlim a peniaze opäť raz nepredčia športovú stránku. 

Šprintové preteky podľa bývalého šéfa F1

Ecclestone kritzuje realizáciu nápadu šprintových pretekov. Podľa neho ide o totálny nezmysel. S nápadom súhlasí, avšak spravil by to inak. Jeho slová cituje sport1.de

„Ak víťaz šprintových pretekov získa body a k tomu aj prvé miesto na štartovom rošte, tak na konci sezóny nezískame skutočný obraz toho, kto je naozaj najlepším jazdcom.”

Bývalý šef efjednotky mal inú predstavu. “Môj pôvodný nápad bol taký, že víťazovi šprintových pretekov udelíme možno desať bodov, ale necháme ho odštartovať z desiateho miesta. Ak by sa v pretekoch prepracoval na tretie, oveľa lepšie by sme videli jeho schopnosti.”

V tomto prípade Bernie nestrieľa slepými a určite sa v tom dá nájsť kúsok pravdy. Ak jazdec vyhrá kvalifikáciu, tak následne je vysoko pravdepodobné, že špritnové preteky a taktiež aj samotné preteky odkrúži na prvom mieste a pripíše si plný počet bodov. My ale chceme drámu a napätie, že? 

Kedže je tento projekt ešte len v skúšobnej verzii, je možné, že sa nejakých zmien ešte dočkáme. A táto vsuvka má za mňa svoje opodstatnenie.

Na záver: Nedeľa, 15:00. Najdôležitejším a zrejme najzaujímavejším bude hlavne štart, takže si ho nenechajte újsť. Pre skalných samozrejme nie iba štart, ale aj všetky tie príbehy okolo. A kedže sme v krajine Nadala, Picassa, či Banderasa tak: Adios Amigos.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1