Sledujte nás

F1

Pred Portimãom viacero noviniek

Za posledných pár dní sa nám toho vo svete ef jednotky udialo viac než dosť. Poďme si teda zrekapitulovať tie najdôležitejšie a najzaujímavejšie udalosti.

Hamilton a Bottas - Mercedes F1
Foto: SITA/Gabriel Buoys/Pool via AP

Za posledných pár dní sa nám toho vo svete ef jednotky udialo viac než dosť. Poďme si teda zrekapitulovať tie najdôležitejšie a najzaujímavejšie udalosti.

Mercedes ovládol kvalifikáciu

Po sobotňajšej kvalifikácii máme jasno v tom, z akých pozícii vyštartujú jazdci v nedeľných pretekoch na Veľkej cene Portugalska v Portimão.

Pole position získal fínsky jazdec v službách Mercedesu Valtteri Bottas. Za ním sa umiestnil jeho tímový kolega Sir Lewis Hamilton. Rodziel medzi nimi bol iba sedem tisícin sekundy. Dám ruku do ohňa, že Bottas to neudrží a Hamilton sa v konečnom poradí umiestni pred kolegom z Fínska. Hneď za nimi nasleduje duo Červených býkov – Verstappen a Pérez. V súboji o prvé miesto má teda lepšiu východiskovú pozíciu tím vedený Totom Wolffom. Avšak nič nemajú isté a Horner spolu so zvyškom tímu určite spriadajú plány, ako po nie veľmi vydarenej kvalifikácii predbehnú svojho úhlavného rivala. 

Na samom chvoste štartového poľa je aj naďalej podľa očakávaní tím Haas. V internom súboji zdolal Schumacher svojho tímového kolegu Mazepina. V nedeľu odštartujú z pozície číslo 19 a 20. 

Zvyšok tímov sa dá nazvať stredom poľa, ktorý je túto sezónu viac než vyrovnaný. Najväčším prekvapením je šiesta pozícia Estebana Ocona jazdacieho za tím Alpine. Najväčším sklamaním je Daniel Ricciardo, ktorý to nedotiahol ani do druhej časti kvalifkácie a bude štartovať z pozície číslo 16. Takto si na Chevrolete Dalea Earnhardta nezajadíš, Daniel. Do konca sezóny nás toho ešte čaká viac než dosť, takže určite nechceme robiť unáhlené závery. A taktiež musíme dať austrálskemu jazdcovi čas, aby si zvykol na nový tím a monopost. 

F1 celkové poradie 2. máj 2021

Okruh v Portimão

Okruh v Portimão by sa dal nazvať húsenkovou dráhou. Nie je to žiadna rovinka, ale jazda do a z kopca. A to takmer neustále. Podľa jazdcov to má vplyv aj na ich žalúdky. Veď si predstavte ten pocit, keď idete na húsenkovej dráhe, len k tomu pridajte ešte nejakých 150 – 200 km/h. Priestor na predbiehace manévre by na tejto trati mal byť a snáď si teda užijeme aj nejaké zaujimavé okamihy počas pretekov. Viacero jazdcov sa už posťažovalo na nový asfalt, ktorý spôsobuje nedostatok priľnavosti. Verstappen sa nechal počuť, že si kvôli tomu zatiaľ neužil ani jedno kolo. Aj takto to občas môže dopadnúť, ak ideš niečo vylepšiť, ale podarí sa ti to približne tak, ako sa našej novej vláde podarilo vylepšiť vnímanie celkovej politickej situácie na Slovensku.

Top téma: Šprintové preteky

Ak patríte medzi ľudí, ktorí nepouživajú slovo preteky ale závod, tak vedzte, že to vravíte v českom jazyku. To len tak na margo a odľahčenie. 

Najrozoberanejšou témou posledných dní je nový formát kvalifikácie pred samotnými pretekmi. Štandardom je, že v piatok sa odjazdia dva tréningy, v sobotu jeden tréning plus kvalifikácia a v nedeľu samotné preteky. 

V tejto sezóne zažijeme v troch Veľkých cenách zmenu. A teda, v piatok jeden tréning a následne kvalifikácia, tak ako ju poznáme doteraz. Z kvalifikácie sa jazdci rozmiestnia na štartový rošt šprintových pretekov, ktoré nás budú čakať v sobotu. Pred samotným špritnom uvidíme v sobotu ešte druhý tréning. Šprintové preteky budú na 100 km a podľa výsledkov z nich sa jazdci zoradia na nedeľný štart ostrých pretekov. Prví traja jazdci šprintových pretekov si rozdelia podľa poradia tri, dva a jeden bod.

Pýtate sa prečo? Cieľom je hlavne pritiahnuť divákov k TV aj v piatok a sobotu. Peoplemetre, ktoré rátajú počet divákov sledujúcich prenosy vravia jasne. V nedeľu to je dobré, avšak predchádzajúce časti víkendovej Veľkej ceny poslabšie. Či to reálne prinesie viac vzrušenia a zábavy uvidíme. Za vyskúšanie nedáme nič. Na prvé šprintové preteky sa môžeme tešiť počas desiatej Veľkej ceny v Silvestrone. Nasledovať bude talianská Monza a brazílsky Interlagos. Nad posledným spomínaným podujatím ešte visí otáznik.

Jazdci a tímy vypli svoje sociálne siete

Od piatka 16:00 do utorka 01:00 nášho času nájdeme na sociálnych sieťach iba pramálo statusov od ľudí zainteresovaných v F1. Drvivá väčšina jednak samotných jazdcov, ale aj celých tímov sa pripojila k iniciatíve, ktorá ide naprieč celým športovým odvetvím. Cieľom je upozorniť na problém urážania a nenávistných prejavov, ktorými sú častovaní známi športovci po celom svete.

Nabudúce ak pôjdeš napísať pod príspevok Ronalda, McDavida, McGregora alebo Hamiltona aký to je idiot, premýšľaj nad tým, že aj on je bytosť s citmi ako ty. A zváž aj to, ako by si reagoval, ak by tebe cudzí ľudia nadávali a priali také nenávistné veci, ktoré radšej ani nechcem menovať. Lebo sa môžeme dočkať aj toho, že verejné profily niektorých športovcov nebudú verejné a prídeme tak o množstvo zaujímavých informácii. 

Stávka Daniela s Cyrilom

Vráťme sa ešte na chvíľu k obľúbenej činnosti Daniela Ricciarda. V minulej sezóne uzatvoril stávku so svojím bývalým šéfom v Renaulte Cyrilom Abiteboulom. Ricciardo sa na pódium dostal a svoju stávku vyhral. Doteraz sa však k tomu nikto z dotyčných nevyjadroval a fanúšikovia určite dychtivo očakávali, kedy k tetovaniu dôjde. 
Túto tému nedávno jazdec od Protinožcov opäť dostal na svetlo sveta a všetkých ubezpečil, že k tetovaniu dôjde. “Chcem, aby to bolo také tradičné tetovanie ako napríklad dve potriasajúce ruky,” povedal pre racefans.net. “Bude to reprezentovať tú dohodu, ktorú sme uzavreli. Bude to proste super tradičné tetovanie.”

“Mám predstavu, že tam bude hlava mediara (to je také zvieratko, google pomôže), ktorá bude nakúkať ponad tie ruky. Bude sa akoby uisťovať, že tá dohoda bola uzavretá. Už som o tom povedal mojím priateľom, ale vám ešte nie.”

“Ide tu v podstate o to, aby sme sa stretli na jednom mieste. Nechcem mu len povedať, aby si dal vytetovať to či tamto a poslal mi fotku, chcem byť pri tom, chcem to organizovať, zaplatím za to. Vybavím zľavu. Zaplatím keš,” smial sa svojím typickým úsmevom.

Neviem ako vy, ale ja sa na to veľmi teším a verím aj v nejakú videodokumentáciu, ktorú prípadne v ďalších článkoch určite nájdete.

Česť jeho pamiatke 

Prvého Mája 1994, teda pred 27 rokmi zomrela legenda F1 Ayrton Senna. Tragicky havaroval v zákrute Tamburello počas Veľkej Ceny San Marína v Imole. Česť jeho pamiatke. Ak na to máte žalúdok, video nižšie. 

V nedeľu štartujeme o 16:00. A ak by ste mali záujem o článok na nejakú konkrétnu tému z dielne F1, kľudne sa o to podeľte v komentároch, radi vám to pripravíme. Či už ide o nejakú srdcovku, obľúbeného jazdca, či tím. Prípadne niečo, čomu nerozumiete a chceli by ste. Nezabúdajte, zdobíme život hrou. Pekný zvyšok víkendu. 

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1