Sledujte nás

F1

Austrália 2v1

Kráľovná motoršportu dala v posledných desiatich dňoch o sebe vedieť vo svetových médiách viac než dosť. Najskôr kvalifikáciou, v ktorej sa ku koncu viac nejazdilo ako jazdilo, čo spôsobilo zaslúženú kritiku. A potom efektnou nehodou Fernanda Alonsa, ktorej fotografie obleteli svet a objavili sa aj na stránkach, ktoré sa bežne o F1 ani nezaujímajú. Jeho monopost v saltách tak spravil Honde v médiách väčšiu reklamu ako účasť v celej minulej sezóne.

Pohroma pre stratégov

Práve Španielove saltá, ktoré priniesli prerušenie Veľkej ceny Austrálie v 18. kole, asi najviac ovplyvnili celkové výsledky. Diváci tak mohli vidieť dva preteky: prvý šprint vyhral Sebastian Vettel na Ferrari, ale body sa rozdávali až na konci druhého z nich. A tu už bolo všetko po starom – rovnako ako v posledných troch veľkých cenách minulej sezóny skončil na prvom mieste Nico Rosberg nasledovaný tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom. Ale priebeh V Melbourne nebol až taký jednoznačný, ako by sa dalo vyčítať z výsledkov. Nakoniec sa ukázalo, že najväčší vplyv na ne mali rozhodnutia tímových stratégov. A tu tento krát za kratší koniec ťahali červení z Maranella. A nielen tí… menovať by sme mohli McLaren, Force India, či Williams.

Neposedné býky

Práve posledne menovaný tím sa chystal tento rok popreháňať Mercedesy s Ferrari. Po prvých pretekoch to ale vyzerá tak, že na päty im budú šliapať všetky červené býky. Teda Red Bull a aj Toro Rosso. Daniel Ricciardo síce v tretej časti kvalifikácie nestačil ani na mladých býčkov, v pretekoch im však jasne ukázal, čo im ešte chýba na špičkového jazdca. Po okruhu doslova lietal, veď jeho najrýchlejšie kolo pretekov malo hodnotu bez mála o sekundu lepšiu ako pri druhom v poradí Sebastianovi Vettelovi. A hravo si poradil aj s Williamsom Felipe Massu. Trošku zložitejšie je to s Toro Rosso. Auto má podľa výsledkov v kvalifikácii na viac, než na tri body po pretekoch. Môžu za to obaja mladí jazdci, ktorí majú dosť horúce hlavy. Hlavne Max Verstappen, o ktorého už sa zaujímajú veľké tímy, neukázal ani štipku trpezlivosti. Jeho frustrácia pri neschopnosti predbehnúť svojho tímového kolegu bola očividná. Problém sa rozhodol riešiť po svojom a v boxoch prekvapil svojich nepripravených mechanikov. Stratil desať sekúnd a tak či tak skončil za Sainzom. Bulvárnejšie ladení novinári si tak ešte na vzťahu oboch jazdcov počas sezóny poriadne zgustnú.

Vydreté víťazstvo

Až do prerušenia pretekov sa zdalo, že Ferrari si v Melbourne ide po víťazstvo. Trochu však prekvapili svojou pneumatikovou stratégiou, ktorej vôbec nezahrala do karát Alonsova nehoda. Aj vďaka nej sa Vettel prepadol až na tretie miesto za Hamiltona. Pravdou ale je, že červení ju mali určenú už dávno pred štartom, keď nikto netušil, že havária McLarenu spôsobí prerušenie a tým pádom budú mať všetci jednu zastávku v boxoch grátis. Ferrari totiž neušetrilo pre preteky ani jednu sadu stredne tvrdých pneumatík. Či by naozaj vyhrali, to sa už nikdy nedozvieme. Už v Bahrajne však môže byť všetko naopak, pretože podľa toho ako si tímy ešte pred začiatkom sezóny nahlásili počet jednotlivých sád pneumatík na tieto preteky, v podobnej situácii sa teraz ocitli Strieborné šípy. Tie v Melbourne ostali zaskočené hlavne po bleskovom štarte oboch monopostov z Maranella a nebyť už spomínanej nehody, Hamilton by pravdepodobne neskončil lepšie ako tretí. Aj keď naňho v posledných okruhoch dobiedzal Nemec Vettel na mäkších pneumatikách, aktuálny majster sveta nakoniec naplno využil charakter okruhu, ktorý vyhovuje skôr defenzívnejšiemu štýlu jazdy. Mercedesy sú síce stále najrýchlejšie, ale rozdiel oproti Ferrari už nie je podľa všetkého taký veľký ako v minulosti. Ale na potvrdenie tohto tvrdenia si budeme musieť ešte pár pretekov počkať.

Víťazstvo tak nakoniec utrpel iný Nemec – Nico Rosberg, ktorý bol celý víkend v tieni svojho tímového kolegu. Na druhej strane je tento výsledok pre vývoj šampionátu povzbudzujúci a môžeme dúfať, že syna majstra sveta z roku 1982 nakopne k lepším výkonom. Prvé preteky sezóny máme za sebou, druhé už klopú na dvere. Do jazdenia už tento víkend, priatelia!

Viac v F1