Sledujte nás

F1

Rosbergovi ide karta

Druhé preteky sezóny formuly 1 čo to napovedali o šanciach niektorých jazdcov na titul majstra sveta. Stále však nemožno nad nikým lámať palicu, kým sa seriál kráľovnej motoršportu nevráti na rodnú európsku hrudu, kam tímy chystajú prvé výrazné vylepšenia svojich monopostov.

Variácie a kombinácie

Tohtoročné preteky v Sáchire sa konali v o dva týždne skoršom termíne ako vlani. V Perzskom zálive preto panovalo ešte relatívne chladné počasie. Táto skutočnosť stačila na to, aby niektorých tímových stratégov, spoliehajúcich sa až príliš na minuloročné údaje, pristihla nepripravených. Podľa nových pravidiel mali tímy navyše k dispozícii ešte o jednu zmes pneumatík naviac. Niektoré z nich na to škaredo doplatili. Čím dlhšie sa totiž v Bahrajne jazdilo, tým väčšou výhodou bola mäkká zmes pneumatík, ktorá bola v pretekoch až o 1,5 sekundy rýchlejšia ako stredne tvrdá zmes. Aj preto sa v nedeľu najrýchlejšou ukázala byť trojzastávková stratégia. Ani pri Veľkej cene Bahrajnu tak nemuseli diváci pri obrazovkách zívať nudou. Možnosť výberu z až troch zmesí pneumatík na jedny preteky totiž vniesla do pretekov istý prvok nepredvídateľnosti, keď sa dramaticky zvýšil počet možných kombinácií, ako dosiahnuť dobrý výsledok. Tímové programy na simuláciu stratégie v pretekoch sa tak určite minimálne v prvej polovici sezóny ešte poriadne zapotia.

S  rukami vo vreckách

Víťazstvo Rosberga vo vychádzkovom tempe po tom, čo sa všetci jeho najvážnejší súperi hneď na štarte (a aj pred ním) prepadli v poradí, mu určite o ďalší kúsok pozdvihlo sebadôveru. Dve zastávky v boxoch mu inžinieri Strieborných šípov v reakcii na Räikkönenovu stratégiu pohotovo zmenili na tri. Mechanici si dovolili dokonca taký luxus, že ani jednu z jeho zastávok nezvládli pod tri sekundy. Tá druhá trvala dokonca sekúnd viac ako päť. Aj tak sa Nico ani na chvíľu nemusel o prvé miesto obávať. Hamiltonov monopost bol po kolízii s Bottasom v prvom kole natoľko poškodený, že podľa inžinierov Mercedesu strácal v každom kole až sekundu. Sympatické je, že ani za tejto situácie u Strieborných šípov nikto nehodil flintu do žita. Napriek problémom sa ho tím na mäkkej sade pneumatík snažil dostať až na druhé miesto. Nakoniec sa im to nepodarilo, aj tak však nemusí Lewis vešať hlavu.

Mercedes v trháku

Raketový štart v Melbourne sa v podaní Ferrari neopakoval. Aj napriek tomu získal tím z Maranella o tri body viac ako v Austrálii a je na priebežnom druhom mieste v Pohári konštruktérov. Stajňa z talianskeho Maranella napriek tomu spokojná byť nemôže. V zahrievacom kole sa motor za chrbtom Sebastiana Vettela zahrial až natoľko, že za sebou nechal kúdoľ dymu ako z rakety. Vďaka druhému vypadnutiu niektorého z červených monopostov v druhých pretekoch sezóny si už Mercedes vybudoval slušný náskok v súboji o majstrovský titul medzi tímami, keď získal už viac bodov ako tímy na druhej a tretej priečke dohromady. Ak to pôjde takto ďalej, začne sa červeným čoskoro vzďaľovať aj jazdecký titul.

Na víťaznej vlne

V posledných piatich pretekoch si Nico Rosberg pripísal rovnaký počet víťazstiev, ako jeho otec, inak majster sveta z roku 1982, získal za celú svoju kariéru. Zároveň sa v počte víťazstiev vyrovnal Stirlingovi Mossovi, ktorý sa stále hrdí titulom najlepší jazdec bez majstrovského titulu. To sú však len čísla pre štatistikov. Veď Alain Prost potreboval na svoj prvý titul 21 víťazstiev, rovnako tak aj Damon Hill a Nigel Mansell dokonca až 29. Na Nemcovu smolu sa však v boji o tohtoročný titul počítajú len posledné dve z nich. Aj tak však má pred pretekmi v Číne opäť o trochu výhodnejšiu pozíciu. Strieborné šípy sa totiž jeho tímovému kolegovi rozhodli vymeniť prevodovku a tak do pretekov nebude štartovať lepšie ako zo šiesteho miesta. Vyhraté dopredu však nemá ani Rosberg, veď na jeho chyby čakajú nielen jazdci Ferrari, ale aj tento rok opäť rýchly Daniel Ricciardo.

Lewis Hamilton zatiaľ všetko berie s pokojom Angličana. Sezóna je dlhá a za posledné dva roky sa mu už podarilo stiahnuť aj väčší Nemcov bodový náskok. Diváci sa tak môžu tešiť na zaujímavý súboj o majstrovskú korunu. Do jazdenia v predposlednú aprílovú nedeľu, priatelia!

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1