Sledujte nás

F1

Po Bahrajne, časť druhá

Prvú časť Po Bahrajne sme ukončili načrtnutím toho, ako sa (ne)darilo Fernandovi Alonsovi. Tak na to môžeme rovno nadviazať.

  • Pi Ki
Vettel a Ocon - Veľká cena Bahrajnu
Foto: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili

Pre fanúšikov seriálu F1: Túžba po víťazstve máme na úvod dve dobré správy. Prvou je potvrdenie od tvorcov, že sa po sezóne môžeme tešiť na štvrtú sériu. Na tej sa už intenzívne pracuje. A čo je druhou dobrou správou? Bude aj piata… nie správa, ale séria. Takže sa je, zase raz, na čo tešiť. 

Obal zo sendviča

Ak si pamätáte, predošlý článok sme ukončili načrtnutím toho, ako sa (ne)darilo Fernandovi Alonsovi. Tak na to môžeme nadviazať.

Dvojnásobný majster sveta z rokov 2005 a 2006 sa po menšej odmlke vrátil do seriálu F1 vo farbách novovzniknutého Alpine. Prvé preteky však pre španielského matadora neboli najšťastnejšie. Chladenie mu upchal obal zo sendviča, čo spôsobilo prehriatie bŕzd. Niekto z prítomných na Veľkej cene zrejme nevie, že odpadky sa hádžu do koša a nie len tak, šeja hoja. Týmto nechcem moralizovať – skôr ide o to, že tento počin Španielovi zabránil uvidieť v závere šachovnicovú vlajku. Po druhej zastávke v boxoch bol teda Fernando nútený z monopostu vystúpiť a zvyšok závodu mohol dopozerať iba zo zákulisia. 

Po skončení pretekov sme ho aj napriek kurióznemu vypadnutiu mohli vidieť s úsmevom na tvári. Podľa jeho slov si preteky užil a avizuje, že sa už teší na ďalšiu Veľkú cenu v Imole, kde tvrdo zabojujú. Olé, Fernando. Držíme palce. 

Konkurent v boji o tretie miesto? 

McLaren vyzerá byť doposiaľ najvážnejším adeptom na umiestnenie na treťom mieste. Hlavným konkurentom by mu malo byť Ferrari. Avšak v Bahrajne svoj potenciál ukázal aj tím AlphaTauri. 

Pierre Gasly po výbornej kvalifikácii a štarte z piateho miesta nakoniec závod nedokončil, čo bolo veľkým sklamaním. Hneď v prvom kole stratil pri kontakte s Ricciardom predné krídlo a to sa mu stalo v závode osudným. Avšak už len to, že sa v kvalifikácii dokázal umiestniť na piatom mieste, ukazuje obrovský potenciál monopostu AlphaTauri. 

Naopak nováčik Yuki Tsunoda si viedol až nad očakávania dobre. Umiestnil sa na deviatom mieste a pripísal si na svoje konto hneď aj prvé body. Konkrétne dva. Zapálení japonskí fanúšikovia majú obrovskú radosť a už teraz sa môžeme tešiť na Veľkú cenu v krajine vychádzajúceho slnka. Na programe je v októbri a môžeme len dúfať, že to bude aj s divákmi. Japonskí fans sú vo všeobecnosti považovaní za jedných z najlepších v celom okruhu F1. A ak budú mať na trati aj jazdca svojej národnosti, budú to prežívať o to vášnivejšie. 頑張って、ユキ。

Ricciardo opäť pritiahol pozornosť

Minule sme si spomenuli stávku Daniela so svojím tímovým šéfom Zakom Brownom. Neprešli ani dva týždne a austrálsky jazdec na seba opäť pritiahol pozornosť. 

Tentokrát skritizoval vedenie F1 a ich prístup na sociálnych sieťach. V rozhovore pre Square Mile poukázal na video, ktoré zachytávalo TOP 10 momentov predošlej sezóny. Problémom pre protinožca bolo hlavne to, že nehody sa tam objavili v počte 8/10.

„Pomyslel som si, vy ste absolútni idioti. Možno dvanásťročné deti chcú vidieť takýto obsah a to je v pohode, pretože oni to ešte tak nevnímajú, ale my nie sme deti. Robte to lepšie chlapci. Robte to lepšie ako doteraz,“ takto sa k veci vyjadril jazdec McLarenu.

Cieľom tohto počínania Daniela je snaha o to, aby sa v podobných videách neobjavovali hlavne zábery z rôznych kolízii a nehôd – aj keď to je pre diváka atraktívne. Pre každého pretekára je pohľad na takéto zábery stresujúci. Aj bez toho sa s pocitom, že môžu kedykoľvek jazdiť naposledy, musia naučiť žiť. Prečo podsúvať ešte takéto videá a prilievať tým olej do ohňa? 

Ambasádor životného prostredia Vettel úradoval 

Sebastian Vettel nezažíva práve najlepšie obdobie. Minulý rok v tíme Ferrari bol pre neho úplným fiaskom. 

Kariéru sa pokúša reštartovať v tíme Aston Martin. Prvá Veľká cena mu ale nevyšla vôbec podľa očakávaní. V kvalifikácii sa nedokázal prebojovať ani do druhej časti. V konečnom dôsledku štartoval v nedeľu z posledného miesta. Nakoniec to bolo predposledné, ale to len kvôli tomu, že Chicovi pri zahrievacom kole zhasol komplet celý monopost a musel nakoniec štartovať z boxov. Do cieľa došiel na konečnom pätnástom mieste – štyri monoposty do cieľa nedošli, takže za ním preťal cieľovú čiaru už iba Schumacher na slabučkom Haase.

Nemecký štvornásobný šampión počas pretekov zostrelil zozadu Ocona. Po pretekoch povedal, že to bola ASI jeho chyba, a že sa ospravedlňuje. Nabudúce bez toho asi, Seb. Ale veď posúďte sami, ukážka vo videu. 

Nemecký pilot okrem incidentu s Oconom zaujal v Bahrajne aj svojim eko cítením. Možno ste si všimli prelet lietadla nad traťou pred štartom pretekov. Tento prelet si piloti nacvičovali ešte pred závodom, čo neuniklo oku pozorného Vettela. Podľa neho išlo o plytvanie paliva, tak na to upozornil šéfa F1 Števka Domenicaliho. Ten poprosil traťového sponzora, leteckú spoločnosť Gulf Air, či by sa s tým dalo niečo spraviť. A čuduj sa svete, dalo sa. Gulf Air si zaobstarali udržateľné syntetické palivo, čisto na tento účel.

Z trojtýždňovej odmlky máme pred sebou posledných pár dní. Ďalší víkend nás čaká Veľká cena Emilia Romagna v Taliansku. Zaujíma vás celý oficiálny názov Veľkej ceny? Nech sa páči: Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell’emilia Romagna 2021.

TIP: Dajte si do vyhľadávača mazesp.in

Nováčik Mazepin je zatiaľ fanúšikmi F1 vnímaný viac v negatívnom ako v pozitívnom svetle. Po neúspešnej víkendovej Veľkej cene mu niekto dokonca vytvoril web stránku, ktorá zaznamenáva hodinové zručnosti mladého Rusa. Na akých číslach bude v tomto smere Nikita na konci sezóny? Nechajme sa prekvapiť.

Dočítania nabudúce, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1