Sledujte nás

F1

Má Rosberg na titul?

Tohtoročná sezóna pretekov formuly 1 nám na okruhu zatiaľ neponúkla žiadnu akciu na predných pozíciách. Tým nechcem povedať, že sa počas pretekov vôbec nič nedeje. Skôr naopak. Problém je v tom, že sa „hrá takticky už od prvej minúty“. Potom to vyzerá tak, ako keby Chelsea strelila v prvej minúte gól a zaparkovala svoj povestný autobus pred vlastnou šestnástkou.

Nuda? Ako pre koho

Nie vždy však táto taktika vyjde. Viď tohtoročná odveta osemfinále Ligy majstrov, alebo ak chcete nevýhra Mercedesov pred dvoma týždňami v Malajzii. Pre nezainteresovaného diváka sa také zápasy/preteky (dosaďte si to, čomu fandíte viac), aké sme videli túto nedeľu, javia ako nezáživné a nudné. Niet sa čo čudovať, že Bernie Ecclestone potom vyhlási, že Mercedes týmto spôsobom zabíja formulu 1.

Frustrovaný ostal po víkende Nico Rosberg. Opäť sa nedostal pred svojho tímového kolegu. Strácal naňho počas všetkých troch dní. Aj keď v kvalifikácii vydal zo seba asi to najlepšie, svojho tímového kolegu sa mu prekonať nepodarilo. O to viac ho musel škrieť rozdiel len 42 tisícin sekundy medzi nimi . Už vtedy tušil, že ak sa na štarte nič nepokazí, opäť bude odchádzať porazený. Navyše technika sa zdá byť tento rok spoľahlivejšia, takže sa už nemôže spoliehať na prípadné Hamiltonove nevynútené bodové výpadky. K tomu všetkému tento rok pribudol reálny súper, ktorý síce zatiaľ nie je taký rýchly, ako Strieborné šípy, ale za istých podmienok ich dokáže poraziť (tak ako v druhých pretekoch sezóny). Ľudia z boxovej uličky si preto musia dávať pozor hlavne na monoposty Ferrari a stratégiu v pretekoch prispôsobovať hlavne im. Tým pádom Nemec stratil ďalšiu výhodu v podobe voľby odlišnej stratégie od svojho tímového kolegu. Ruku na srdce – v minulom roku mu to aj tak veľmi nepomáhalo. Hamilton vyhral z posledných desiatich pretekov rovných osem, čo ešte viac zvýrazňuje, kto má v tomto súboji navrch.

Nespokojný Nemec

Ak to nejde na okruhu, dá sa to ešte mimo neho. Psychologická vojna nie je v F1 nič nové. Stačí nájsť slabinu svojho soka a potom treba zaútočiť. Minulý rok sa to Nicovi podarilo napríklad v kvalifikácii Veľkej ceny Monaka. Ak ponecháme bokom samotný manéver, ktorým sa v záverečnej minúte dostal do únikovej zóny (či bol úmyselný, alebo nie, sa dozvieme pravdepodobne až o niekoľko rokov po skončení kariéry oboch jazdcov). Tým, že ale Rosberg nacúval s monopostom späť na trať práve vo chvíli, keď okolo prechádzal Hamilton a pokazil mu tým jeho kvalifikačné kolo, ho dokonale rozhodil. Začalo sa niečo podobné teraz v Číne? Hamilton počas celých pretekov udával tempo, ktoré sa ale jeho tímovému kolegovi zdalo príliš pomalé, pretože mu zozadu dýchal na chrbát Vettel na Ferrari. Že víťaz pretekov naozaj jazdil s rýchlostnou rezervou, sa ukázalo, keď pred druhou výmenou pneumatík zajazdil sériu rýchlych kôl, aby si pre posledný stint zabezpečil pohodlný náskok. Dôvod bol ale celkom prozaický. Angličan sa snažil na začiatkoch svojich stintov trochu pošetriť pneumatiky, pretože tohtoročný model Ferrari je k nim predsa len o niečo prívetivejší, ako strieborné monoposty. Rosberg sa na túto skutočnosť na tlačovej konferencii po pretekoch patrične posťažoval, na čo síce Angličan priamo na mieste nereagoval, ale v týždni mu cez média odkázal, že keď sa cítil byť rýchlejší, mal ho jednoducho predbehnúť. Dobre totiž vedel, že ak by to Nemec naozaj skúsil, tak by neuspel. Pri súčasnej konštrukcii áut by totiž pri prípadnej naháňačke Nemcovi čoskoro odišli pneumatiky a mal by potom čo robiť so svojim krajanom v červenom monoposte.

Tu teda pramení frustrácia a nespokojnosť vicemajstra sveta. Jeho najväčší súper mu v priebežnom hodnotení ušiel už na rozdiel sedemnástich bodov a pred ním je dokonca aj Sebastian Vettel. Vidina premiérového titulu sa mu tak pomaly začína vzďaľovať. Ďalšiu príležitosť na reparát bude mať už tento víkend. Do jazdenia v nedeľu!

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1