Sledujte nás

F1

Hamiltonov trhák

Prvú pätinu tohtoročnej sezóny máme za sebou. Kolotoč formuly 1 sa priblížil k Európe, kde ostane až do začiatku septembra (s krátkym výletom do kanadského Montrealu v prvý júnový víkend). V poradí štvrtá Veľká cena v Bahrajnskom kráľovstve priniesla konečne priame súboje na špici pelotónu.

Majster sveta vo forme

Netýkalo sa to ale vedúceho muža priebežného poradia Lewisa Hamiltona. Aj ten si síce zažil pár horúcich chvíľ, ale nakoniec na starý kontinent prichádza o niečo spokojnejší, ako pred rokom. Vtedy musel doháňať manko v podobe odstúpenia v úvodných pretekoch. Teraz si nahonobil dostatok bodov na to, aby ostal na čele priebežnej klasifikácie aj v prípade výpadku bodového prídelu zapríčineného či už technickou poruchou, alebo vlastnou chybou. Angličan jazdí v psychickej pohode s vedomím, že pri súčasnom rozložení síl nemá v štartovom poli rovnocenného súpera. Spokojný je najmä Niki Lauda, ktorému sa príliš nepozdávalo, keď sa majster sveta v predošlých sezónach rozptyľoval vecami s prostredia mimo formuly 1. Sám o tom vie svoje. Určite k tomu prispel aj rozchod Hamiltona s Nicole Scherzingerovou pred začiatkom sezóny. Momentálne je tento jazdec s asi najväčším prirodzeným talentom spomedzi súčasných pretekárov v najlepšom pretekárskom veku a má k dispozícii najlepšiu dostupnú techniku. Z tejto vražednej kombinácie majú jeho prenasledovatelia určite nočné mory.

Čo sa stalo s  Nicom?

Medzi jeho priamych súperov patria dvaja Nemci. Z ich súboja ťaží najviac práve obhajca titulu. Pre jeho vyzývateľov sa bahrajnské preteky neskončili celkom podľa ich predstáv. Prvý z nich, Nico Rosberg, zatiaľ márne hľadá svoju minuloročnú prevahu v kvalifikáciách. Rozdiel medzi oboma jazdcami Strieborných šípov najviac bije do očí práve po sobotných popoludňajších jazdách. Viac ako polsekundové rozdiely v časoch na jedno kolo spôsobujú, že Nemec bojuje viac s monopostami so skákajúcim koníkom, ako so svojím najväčším konkurentom, ktorým by mal byť jeho tímový kolega. Už druhý krát v tomto roku v kvalifikácii pred ním skončil jeho krajan Sebastian Vettel. Na štarte sa cez neho dostalo aj druhé Ferrari a aj keď oba červené monposty zdolal v priamom súboji na okruhu (Vettela dokonca trikrát), na súboj o víťazstvo už bol v tej chvíli príliš ďaleko od Hamiltona. Kalich horkosti nakoniec dopil v predposlednom kole, keď kolabujúce brzdy monopostu s trojcípou hviezdou dovolili, aby sa pred neho dostal Kimi Räikkönen. Z boja o titul majstra sveta sa tak čoraz viac stáva boj o obhajobu titulu vicemajstra.

Baby Schumi,

alias Sebastian Vettel čoraz viac pripomína muža, podľa ktorého dostal svoju prezývku. Dvakrát ho dostali jeho mechanici pred Nica Rosberga po zastávkach v boxoch, ale nakoniec drobná chybička pripravila štvornásobného majstra sveta o väčší prídel bodov a tým pádom aj o druhé miesto priebežného poradia. Nemec našiel v talianskom tíme stratenú pohodu, o ktorú prišiel vlani u červených býkov. Jeho šéf Maurizio Arrivabene, ktorý si pamätá Michaela Schumachera z čias jeho pôsobenia vo Ferrari, je zároveň aj jeho najväčším ochrancom. Po pretekoch nepripustil žiadnu kritiku na výkon svojho zverenca, ktorého môže tešiť aj to, že stajňa z Maranella má pripravené aerodynamické vylepšenia auta a v talóne jej ostali ešte aj vývojové žetóny na zvýšenie výkonu motora počas sezóny.

Záver sezóny tak môže byť z pohľadu boja o víťazstvá zaujímavý. Či bude taký aj súboj o tohtoročný titul, to nám ukážu už najbližšie veľké ceny. Do jazdenia o tri týždne, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1