Sledujte nás

F1

Barcelonské vytriezvenie

Zvykne sa vravieť, že sezóna formuly 1 naozaj začína až pretekmi v Európe, kde si tímy privezú prvé výraznejšie vylepšenia svojich monopostov. Z toho vyplývajú aj očakávania fanúšikov na zmenu pomeru síl a odbúranie stereotypu. Nič také sa ale v Barcelone nekonalo. Rozdiely zostali v podstate rovnaké (v pretekoch dokonca ešte väčšie), ako ich odhadovali odborníci po predsezónnych testoch na trati, kde sa práve konali posledné preteky. Navyše sa ukázalo, že na okruhu, ktorý pri súčasných technických predpisoch okrem aerodynamiky kladie nároky hlavne na zadné pneumatiky, bolo až naivné očakávať, že Ferrari bude bojovať s Mercedesom o víťazstvo. Nakoniec z toho bol len boj o druhé miesto, aj to trochu nerovný. Na tvrdej zmesi pneumatík boli totiž v nedeľu monoposty s trojcípou hviezdou bez konkurencie.

Pád Ferrari?

Taliansky tím prišiel do Španielska s autom, ktoré malo vraj prepracovaných až v 70 % všetkých dielov. S vylepšeniami však prišli aj ostatné tímy, vrátane Mercedesu. Ten síce neohlasoval až také veľké zmeny, ale po pretekoch môžeme povedať, že svoj náskok si udržal. V Maranelle majú teraz ťažkú hlavu z toho, aby pri takom množstve noviniek zistili, čo fungovalo a čo nie. Ako celok bolo Vettelovo auto rýchlejšie, ako Räikkönenovo, ktoré jazdilo ešte v starej konfigurácii. Takže novinky určite zafungovali, ale či všetky, to budú riešiť technici červeného tímu v najbližších týždňoch. A budú si musieť dávať veľký pozor, aby sa pri vývoji nedostali do slepej uličky.

Mali by sme sa vrátiť na začiaok roka a pripomenúť si vyhlásenie nového športového šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho, že cieľom jeho tímu v tomto roku sú dve víťazstvá. Vtedy si viacerí ťukali na čelo a po minuloročnej mizernej sezóne to považovali za trúfalosť. Pri spätnom pohľade sa to zdá ako reálny odhad možností jeho tímu pre tento rok. A pravdu má nakoniec aj Fernando Alonso, ktorý na otázku novinárov, či po víťazstve Ferrari v Malajzii neľutuje svoj odchod, odpovedal, že ľutovať bude až na konci sezóny, keď červení získajú titul. Fanúšikovia Ferrari ale ešte nemusia vešať hlavu. V kalendári prídu na rad opäť trate, ktoré budú viac vyhovovať monopostom so skákajúcim koníkom, takže splnenie predsezónnych cieľov nie je vôbec nereálne.

Rosbergovo dôležité víťazstvo

Pre boj o titul majstra sveta je dôležité, že sa konečne podarilo zvíťaziť Nicovi Rosbergovi. Jeho strata je síce až dvadsať bodov za obhajcom koruny šampióna, ale to, že konečne porazil svojho tímového kolegu, by mu mohlo dodať sebavedomie do ďalších súbojov. Teraz ale bude musieť potvrdiť toto prvenstvo. Najlepšie už v najbližších pretekoch, ktoré sa budú konať v jeho domovskom Monaku, kde skončil na prvom mieste v posledných dvoch rokoch. Recept na víťazstvo v úzkych uličkách Monte Carla teda pozná dokonale. Všetko ostatné je teraz už len v jeho hlave, pretože aj o tom bude tohtoročný súboj o titul.

Naopak Lewis Hamilton si vybral slabšiu chvíľku, keď najskôr nedokázal nájsť správne vyváženie monopostu pre kvalifikáciu a potom sa zlým štartom pripravil o možnosť bojovať o víťazstvo. Jeho frustrácia bola očividná v nedeľu, ale aj v sobotu na tlačovej konferencii po kvalifikácii. Druhé miesto, tak ako pre jeho vzor Ayrtona Sennu znamenalo, že je prvým z porazených. Trojtýždňová prestávka ako keby mu ubrala z pohody a ľahkosti, s akou zvládol poraziť svojich súperov v Bahrajne. Šampionát ale ešte nie je ani na konci prvej tretiny a v konečnom zúčtovaní môže mať aj tých osemnásť bodov cenu zlata. Angličan zatiaľ prehral len bitku, nie celú vojnu.

Tímy ešte po pretekoch ostali na prvom tohtoročnom sezónnom testovaní a potom už sa presunú k azúrovému pobrežiu, kde nás čakajú najpomalšie preteky v kalendári majstrovstiev sveta na klasickej mestskej trati v Monaku. Dojazdenia o dva týždne, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v F1