Sledujte nás

F1

Jedna tajnička vyriešená

Po ruskom víkende sme sa opäť o kúsok priblížili ku koncu tohtoročného šampionátu formuly 1. Ku koncu, ktorý je v nepárnych rokoch tohto desaťročia v tomto športe tak trochu povinnou jazdou a pre príležitostných priaznivcov F1 tak trochu nudnou časťou sezóny, keď už nejde ani tak veľmi o body, tobôž o titul, ale skôr o vylepšenie osobných štatistík lídra šampionátu.

Hamilton berie tento rok všetko

Jedna tajnička, čo sa týka titulov pre tento rok, už bola vyriešená. Ak teda nerátame trofej FIA pre najlepšieho kvalifikanta. Že ste o nej ešte nepočuli? Nevadí, Medzinárodná motoristická federácia ju udeľuje len od minulého roka na tradičnom galavečeri po sezóne, ktorý v predvianočnom zhone už aj tak nikoho nezaujíma. Jej prvým držiteľom sa stal Nico Rosberg, pre ktorého to bola taká malá cena útechy za prehratý šampionát. Tento rok poputuje do rúk pravdepodobného majstra sveta Lewisa Hamiltona, ktorý svoju desiatu víťaznú kvalifikáciu zaznamenal už v jedenástych pretekoch (z devätnástich), ktoré sa konali na Monze. Ale odvtedy, akoby sa mu šťastena obrátila chrbtom: najskôr bola v Singapure odhalená tohtoročná slabina monopostov Mercedes, ktorou sú mäkké pneumatiky v kombinácii s krátkymi rovinkami a pomalými zákrutami, keď sa z prvého miesta na štarte radoval Sebastian Vettel (a po dlhých troch rokoch a troch mesiacoch aj Ferrari). V nasledujúcich dvoch pretekoch sa radoval minuloročný kráľ Nico Rosberg, ktorému to ale nebolo nič platné. Z tejto svojej výhody dokázal vydolovať len osemnásť bodov. Druhá technická porucha v tejto sezóne pre neho znamená, že sa v celkovom poradí prepadol až za Sebastiana Vettela.

Pokazené oslavy

Vráťme sa ale späť k titulom. Mercedes získal svoj druhý Pohár konštruktérov, čo je neoficiálny titul majstra sveta medzi tímami, hneď pri prvom mečbale. Stačilo mu na to získať len o tri body viac, ako Ferrari, čo pri tohtoročnej dominancii zase nemal byť až taký problém. Situáciu si ale Strieborné šípy skomplikovali, keď prasknutá pružina plynového pedálu v hodnote pár centov nedovolila dovtedajšiemu lídrovi Nicovi Rosbergovi pokračovať v pretekoch. Po tom ako jeho tímový kolega víťazne prešiel cieľom bola situácia presne opačná: o tri body viac získalo v súčte práve Ferrari. Pomôcť musel až Kimi Räikkönen so svojím zúfalým útokom v predposlednom kole pretekov na Valtteriho Bottasa jazdiaceho na tretej priečke. Vyšetrovanie športových komisárov zabralo nejaký čas a na oficiálne výsledky aj s penalizáciami (nielen) pre fínskeho jazdca Ferrari si museli všetci počkať sto minút po skončení pretekov. Penalizácia 30 sekúnd a následný pokles vo výsledkovej listine znamenali zisk práve troch bodov na taliansky tím. Víťazné tričká, medzitým zbalené v škatuliach, tak mohli uzrieť svetlo sveta. Pózovania pre fotografov sa však už nezúčastnili šéfovia tímu Niki Lauda a Toto Wolff, ktorí boli v tom čase už na ceste na letisko…

V hre je tak tento rok už len jedna trofej. Majstrovský mečbal bude mať v americkom Austine Lewis Hamilton. Stačí mu k tomu maličkosť: výhra a aby Sebastian Vettel neskončil lepšie, ako tretí. Pomôcť mu môže teda jeho tímový kolega. Zároveň sú to jediní traja jazdci, ktorí majú ešte matematickú šancu na tohtosezónny titul. Reálne sa táto situácia vyskytla štyrikrát (1. Hamilton, 2. Rosberg, 3. Vettel) v pätnástich pretekoch v roku 2015. Nemec dokonca finišoval za obhajcom titulu pri šiestich z jeho deviatich tohtoročných víťazstiev. A v rovnakom poradí prešli cieľom aj pred rokom v Austine. Takže majster môže byť korunovaný už v štvrtých pretekoch pred koncom. 

Do jazdenia v poslednú októbrovú nedeľu, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v F1