Sledujte nás

F1

Získa Rosberg titul? Tento rok nie

Dva ázijské preteky v priebehu ôsmich dní asi aj najväčším skeptikom ukázali, že Nico Rosberg je v tejto sezóne v boji o titul bezzubý. A keď sme po pretekoch v Monze napísali, že dvojica pretekov na rýchlych okruhoch priniesla de facto definitívu pre obhajcu majstrovskej koruny, teraz päť pretekov pred koncom už asi aj najväčší pochybovači, napriek Nemcovej matematickej šanci, prestali pochybovať.

Nedôrazný Nico

Najmä počas víkendu v Singapure pôsobil nemecký vicemajster sveta dosť odovzdane a už takmer zmierený s osudom. Pravdou síce je, že v krajine rozprestierajúcej sa medzi rovníkom a Malajským polostrovom a na okruhu, ktorému chýbajú rýchle a stredne rýchle zákruty, si Strieborné šípy príliš neporozumeli so sadami pneumatík, ktoré sem priviezlo Pirelli. Razom sa tak prepadli až do pozície tretieho najrýchlejšieho tímu. Práve táto situácia ukázala najväčší rozdiel medzi jeho oboma jazdcami. Zatiaľ čo Nemec sa zmieril so vzniknutou situáciou a v pretekoch doslova doviezol svoj monopost na štvrtom mieste, Lewis Hamilton sa ani za tejto situácie nevzdával a nebyť technickej poruchy jeho monopostu, určite by potrápil minimálne tretieho muža na stupňoch víťazov, ktorým bol Kimi Räikkönen. Síce po jeho vypadnutí padli aj slová o víťazstve, ale to bol zo strany aktuálneho majstra sveta až príliš veľký optimizmus. Nico Rosberg jednoducho nestál ani o tie rozdielové tri body medzi tretím a štvrtým miestom. Reči o pokuse zabojovať o tohtoročný titul sú už tak len povinnou PR jazdou. Lebo áno, aj o tom formula 1 v tomto storočí je.

Ferrari sa už chystá na novú sezónu

Spokojní môžu byť v Maranelle, kde už prekročili tohtoročný plán, ktorý na Vianoce určil nový šéf tímu Maurizio Arrivabene: „Dve výhry by boli dobré, tri dokonalé a štyri… to by som išiel pešo do Sestoly.“ Svedkom tohto výroku bol novinár Leo Turrini a keď si ho Arrivabene všimol, dodal: Keď ich získame päť, pôjdete so mnou. Súhlasíte?“ Leo Turrini samozrejme prikývol, ale o svoje nohy sa pravdepodobne obávať nemusí. Ale Sebastian Vettel určite rád pošle svojho šéfa na 70 kilometrovú púť k mestečku so starobylou pevnosťou. Má na to ešte päť pokusov, aj keď vývojový tím sa už bude sústrediť skôr na budúcoročný monopost.

Taliani ale momentálne musia riešiť iné problémy. A síce, či dodávať svoje motory tímom Dietricha Mateschitza. Padajú dokonca aj slová o opustení šampionátu zo strany Red Bullu, ale vyzerá to skôr, že tým Rakúšania chcú zabrnkať na nervy Bernieho Ecclestonea. Formula 1 by tým asi neutrpela, veď v minulosti Bernie nechal padnúť aj slávnejšie a úspešnejšie tímy (viď Lotus [ten pôvodný z minulého storočia] alebo Brabham). Takže tadiaľto cesta asi nepovedie, navyše Red Bull má s Berniem podpísanú dohodu o účasti v šampionáte do roku 2020 a každý rok, ktorý by energeťáci neodjazdi by ich na penále stál odhadom 100 miliónov dolárov. Teda aktuálne pol miliardy. To by síce miliardár Mateschitz ustál, ale určite by si dvakrát rozmyslel, či sú to dobre investované peniaze. Podľa Laudu už jeho krajan dávno stratil záujem o formulu 1. Niet sa čo čudovať, jeho cieľovka, ktorou sú mladí ľudia do 25 rokov, podľa prieskumov stráca záujem o preteky a vzrušenie nachádzajú skôr pri iných aktivitách.

 

Zostávajúce preteky nebudú o tom či, ale kedy Mercedes a Hamilton získajú svoje tituly. Pohár konštruktérov pre rok 2015 môže skončiť v rukách obhajcov už po pretekoch v ruskom Soči. O čo teda bude záver sezóny predvídateľnejší a nudnejší na pretekárskych okruhoch, o to napínavejšie a možno prekvapujúcejšie to bude v zákulisí formuly 1. Do jazdenia v druhý októbrový víkend, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1