Sledujte nás

F1

Malé problémy vo veľkej Číne

Najväčší súperi Nica Rosberga ako keby mu chceli tento rok konečne dopriať titul. Ak ich neskolia technické problémy, tak sa navzájom zrážajú medzi sebou. Nie inak tomu bolo aj vo Veľkej cene Číny. Stále však ešte nikto nemá nič isté.

Stratégia sa derie do popredia

Aj tretie tohtoročné preteky spôsobili hlavybôľ tímových stratégov. Stratégia pre preteky v súčasnej F1 totiž jednou zmesou pneumatík, ktorá je k dispozícii naviac, získava čoraz väčšiu úlohu. Ale nestačí si len všetko pripraviť pred pretekmi, dôležité je jej prispôsobenie podľa aktuálneho diania na okruhu. Z 22 jazdcov až trinásť použilo v pretekoch všetky tri zmesi. Po tom, ako bolo jasné, že Lewis Hamilton neodštartuje do veľkej ceny lepšie ako zo šiesteho miesta, postihla aktuálneho majstra sveta ďalšia pohroma v podobe poruchy systému rekuperácie tepelnej energie hneď v úvode kvalifikácie. Obaja jazdci Ferrari a aj Daniel Ricciardo si razom začali brúsiť zuby na prvé tohtoročné víťazstvo. Nicovi Rosbergovi ale stačilo odjazdiť v Číne tri okruhy a razom nemal o prvé miesto s kým bojovať. Potom, ako odišlo z trate bezpečnostné vozidlo Mercedes, zmizol z dohľadu aj Nemec so svojim Strieborným šípom a prvýkrát sme ho zaregistrovali až pri prejazde pod šachovnicovou vlajkou.

Zradná prvá zákruta

To, že Nico Rosberg nebude hneď po štarte na prvom mieste sa tak trochu očakávalo. Menej už ale to, že vyhrá sobotnú kvalifikáciu. Rozhodol sa totiž, že v jej poslednej časti, na rozdiel od ostatných, nepoužije najmäkšiu zmes pneumatík. Jej degradácia sa totiž na šanghajskom okruhu ukázala ako extrémna a tak by musel navštíviť boxy pomerne skoro. Napriek tomu mu vďaka jazdeckým chybám jazdcov Ferrari spadlo 23. postavenie na prvom mieste na štarte doslova do náručia. Práve jazdci v červených monopostoch sa pred zrakom prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho nepredviedli v práve najlepšom svetle. Sebastian Vettel síce po pretekoch slovne vyzauškoval mladého Daniila Kvjata za jeho manéver v prvej zákrute, ale keď si potom pozrel záznam štartu a udalostí v prvej zákrute, musel sám uznať, že Rus nebol vinníkom jeho nehody s tímovým kolegom. Jeho Red Bull totiž išiel popri pravom obrubníku ako po koľajniciach, zatiaľ čo obe Ferrari vplyvom neskorého brzdenia do prvej zákruty pôsobili trochu rozhodeným dojmom a nechtiac mu tak poskytli miesto na  predbehnutie. Pre troch je však v prvej zákrute v Šanghaji, ktorá sa postupne uzatvára, miesta málo a tak zákonite musela prísť kolízia. Konštruktéri stajne z Maranella určite po pretekoch dostali kopu domácich úloh, aby sa im podarilo zlepšiť stabilitu ich monopostov.

Silné červené býky

Red Bull však nakoniec v pretekoch doplatil na to, na čo Ferrari v Austrálii: na rozdiel od červených sa im v kvalifikácii nepodarilo ušetriť pre preteky jednu zmes najmäkších pneumatík. Tú využil Vettel po reštarte pretekov, aby sa dostal v hustej premávke na vyššie pozície a v závere mal na rozdiel od Kvjata k dispozícii strednú zmes, zatiaľ čo Kvjat musel ísť na najtvrdšiu, ktorá bola v Číne k dispozícii. Na útok na druhú pozíciu tým pádom nemal dostatočnú rýchlosť. Nepomohlo mu ani to, že tohtoročné monoposty Red Bull sú k pneumatikám viac ako prívetivé a jazdci na nich dokážu absolvovať dlhšie úseky, ako ostatní. Aj tak však môžu byť v tíme s červeným býkom spokojní. V tretích pretekoch získali len o jeden bod menej ako Ferrari a stále Talianom, napriek slabšiemu motoru, dýchajú na krk. Z tohto pohľadu to vyzerá na zaujímavú sezónu, najmä po tom, ako Renault prisľúbil výrazne vylepšenia svojej pohonnej jednotky, ktoré chystá na preteky v Kanade.

Rosberg nohami na zemi

Na tri víťazstvá v úvodných troch pretekoch sezóny nemusel Nico Rosberg podať žiadny extra výkon. Aj preto sú zatiaľ komentátori opatrní pri hodnotení jeho šancí na tohtoročný titul. Všetci šiesti jazdci, ktorým sa takýto kúsok v 66 ročnej histórii F1 podaril, dotiahli svoje ťaženie za titulom do úspešného konca. Ako však sám Rosberg po pretekoch trefne poznamenal, nikto z nich nemal za tímového kolegu pretekára typu Lewisa Hamiltona. Je to jazdec za normálnych okolností len veľmi ťažko poraziteľný. A nikdy predtým jazdci nemali pred sebou toľko pretekov, ako v tohtoročnej sezóne, veď pred nami je ešte osemnásť veľkých cien. V Nicov prospech zatiaľ nahráva to, že v maximálnej miere dokázal využiť Angličanove zaváhania a na svojom konte už má viac ako dvojnásobok jeho bodov. K titulu si bude musieť hlavne zachovať súčasnú konzistenciu výkonov. Štatistiky tak môžeme pokojne hodiť za hlavu a sledovať, ako sa Nemcovi bude dariť ďalej. Stačí totiž jeho jediné vypadnutie a boj o majstrovskú korunu sa veľmi ľahko zdramatizuje. „Mám teraz malú výhodu, čo je dobré. Ale ešte to bude veľký boj“, povedal Rosberg po pretekoch. A nám neostáva nič iné, len s ním súhlasiť.

Ako si v ňom bude počínať ďalej, si môžete pozrieť už tento víkend v tradičnom európskom čase. Preteky sa presúvajú do ruského Soči, ktoré zatiaľ vo svojej krátkej histórii F1 zaznamenalo jediného víťaza – Lewisa Hamiltona. Budeme svedkom obratu v boji o titul práve tu? Alebo bude pokračovať víťazná Rosbergova séria? Nemci to totiž vedia. Zo štyroch jazdcov v histórii, ktorí dosiahli šesť a viac víťazstiev v rade, boli totiž traja z krajiny najvýkonnejšej európskej ekonomiky. Do jazdenia v prvú májovú nedeľu, priatelia!

Reklamy
Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 750x100
Fortuna Stávka bez rizika za 30 € vstupný bonus 300x300

Futbal

Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Viac v F1