Sledujte nás

F1

Rosberg ukázal, že si nenechá vziať tohtoročný titul

Ani piata veľká cena edície 2016 sa nezaobišla bez strkaníc na štarte a po štvrtý krát bol do nich zapletený aj Lewis Hamilton. Niekto by namietal, že je ešte skoro na také tvrdenie, ale obhajoba titulu sa mu pomaly začína komplikovať. Problémy sa tento raz nevyhli ani lídrovi šampionátu a tak po dlhých 204 dňoch formula 1 oslavovala iného víťaza, ako Nica Rosberga.

Rosberg jazdí inak

Nehodu, ktorá bola hneď po pretekoch rozpitvaná do poslednej sekundy, je už asi zbytočné ďalej rozoberať. Či už sa prikláňate na stranu jedného, alebo druhého z jazdcov, faktom ostáva, že obaja sa dopustili drobných pochybení, ktoré v súčte viedli k ich vzájomnej kolízii. Naplnila sa tak najväčšia nočná mora každého tímu a síce, že obaja jazdci skončia v pretekoch po vzájomnej kolízii. Nestalo sa to po prvý krát v histórii formuly 1 a určite nie naposledy. Koniec koncov, v poslednom kole mimo zábery kamier došlo ku kontaktu monopostov Renault. Aj keď nie s až takými fatálnymi následkami ako pri nehode na začiatku pretekov. Väčšina bývalých jazdcov na čele s trojnásobnými majstrami sveta Nikim Laudom a Jackiem Stewartom síce označili Hamiltonov manéver za príliš optimistický v danej časti okruhu, ale pravdepodobne z obavy pred mediálnym tlakom na oboch jazdcov, sa šéfovia Mercedesu aspoň navonok nesnažili hľadať vinníka. Nám teda ostáva sledovať, čo si z nehody odnesú obaja jej aktéri do ďalších súbojov. Podľa všetkého sa zdá, že Nico Rosberg už definitívne hodil za hlavu kontakt so svojím tímovým kolegom vo Veľkej cene Belgicka v roku 2014, po ktorom ho šéfovia Mercedesu takmer verejne ukameňovali. Ten moment, kedy sa v ňom všetko definitívne zlomilo, mal nastať v minuloročných pretekoch v Austine, keď ho Hamilton po štarte v prvej zákrute vytlačil mimo trať. Vedenie Strieborných šípov vtedy na tento incident aj napriek sťažnostiam Rosberga nijako zvlášť nereagovalo. Pri čakaní v miestnosti pred vstupom na pódium, keď napokon po vlastnej chybe stratil víťazstvo aj titul, vyzeral naozaj zúfalo. Nasledujúce tri výhry v zostávajúcich pretekoch sezóny mu ale vrátili späť stratené sebavedomie. Či už záver sezóny staronový majster sveta vtedy vypustil, alebo nie, sa dozvieme asi až po skončení jeho kariéry. Áno, vtedy už o nič nešlo, ale pri spätnom pohľade to vyzerá, že na tohtoročný súboj o titul to môže mať rozhodujúci vplyv.

Navonok nestranný Mercedes

Nico odvtedy začal jazdiť akoby agresívnejšie. Naučil sa základnú vlastnosť, ktorá zdobí všetkých majstrov volantu, a síce za žiadnych okolností nepustiť zadarmo nikoho pred seba. Je to presne ten štýl jazdy, ktorý si predtým odborníci cenili na jeho tímovom kolegovi. V minulosti, hlavne po incidente v Spa, ako keby vždy bral ohľad na tím a snažil sa v poriadku doviezť auto do cieľa na bodoch. A to aj vtedy, ak by ho to malo stáť víťazstvo. Dnes už však taký nie je. Stal sa viac egoistickejším, čo je základná vlastnosť všetkých úspešných jazdcov. Bolo to vidieť už v úvodných pretekoch v Melbourne, keď po mizernom štarte vystrčil Hamiltona mimo dráhu a svoju kožu nehodlal predať lacno ani v štvrtej zákrute v Barcelone. Treba však zároveň dodať, že všetko bolo v rámci pravidiel. Aj preto nikdy neprišiel žiadny trest, či už od komisárov FIA, alebo z manažmentu Mercedesu. Aj keď šéf tímu Toto Wolff pripustil, že vo vnútri tímu existujú rôzne názory, konečné slovo má on. Preč boli reči z konca minulej sezóny o ukončení kontraktu s ktorýmkoľvek jazdcom, ak sa nepodriadi požiadavkám Strieborných šípov. Tento krát sme videli veľmi diplomatického Rakúšana, ktorý pred novinármi nehodu opísal ako „nešťastné pretekárske udalosti vyvolané rôznymi okolnosťami“. Dokonca sľúbil, že jeho jazdci aj naďalej budú môcť pretekať medzi sebou. Otázkou je, kam to až celé povedie a dokedy bude oboch zvládať. Mercedes rozhodne nestrpí negatívnu reklamu v prípade ďalšieho dvojitého odstúpenia.

Tvrďas Nico

Je jasné, že napätie medzi oboma jazdcami bude rásť s blížiacim sa koncom sezóny minimálne do doby, kým sa nerozhodne o tohtoročnom titule. Nico si to veľmi dobre uvedomuje. Svojím manévrom v posledných pretekoch vyslal druhému jazdcovi Mercedesu jasný signál, že už nebude ustupovať. Aj keď to Lewis Hamilton nikdy nepovedal, zdolať Nemca za týchto okolností už nie je pre neho také ľahké, ako v minulosti. Je jasné, že na niektorých okruhoch bude Angličan rýchlejší a určite sa dočká ďalších víťazstiev. Ale to, čo teraz potrebuje oveľa viac, ako kedykoľvek predtým, je zdolať Rosberga v priamom súboji na dráhe. Navyše Nemecký pretekár tímu z Brackley je zároveň aj zocelenejší. Vie aké je to bojovať o titul. Pred dvoma rokmi, keď začali dominovať Mercedesy, takúto skúsenosť nemal. Naopak Lewis Hamilton bojoval o korunu šampióna pred svojím príchodom k tímu s trojcípou hviezdou už v rokoch 2007, 2008, 2010 a 2012. Všetko nasvedčuje tomu, že Rosberg sa naučil veľa z posledných dvoch sezón. Už sa nebojí ísť až na hranicu. A hoci aj neúmyselne niekedy prekročiť limit. To je presne to, čo odlišuje šampiónov od ostatných jazdcov.

 

Náskok Nica Rosberga v priebežnom poradí majstrovstiev sveta sa síce znížil na 39 bodov, ale Kimiho Räikkönena pri všetkej úcte k jeho kvalitám, nemôžeme považovať za kandidáta na tohtoročný titul. Podľa formy, akú predviedli tímy v Barcelone sa tento rozdiel bude skôr zväčšovať, ako naopak. To je možno aj ďalšia Nemcova výhoda. V súboji o titul sa môže sústrediť len na jedného jazdca, ktorého musí zdolať. A tým jazdcom nie je nikto iný, ako jeho tímový kolega. Do jazdenia v poslednú májovú nedeľu, priatelia!

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1