Sledujte nás

F1

Body sa rozdávajú v nedeľu

Dva preteky po letnej prestávke priniesli dve víťazstvá pre Nica Rosberga. To prvé v Belgicku bolo tak trochu očakávané, pretože práve tu sa Lewis Hamilton rozhodol vybrať si svoju penalizáciu za výmenu motora. To druhé, vzhľadom na dominanciu majstra sveta počas druhého a tretieho tréningu a hlavne v kvalifikácii už nie. V nedeľu sa však usmiala na Nemca pani Šťastena a ten si zobral späť požičané z domácich pretekov.

Rozhoduje nedeľa

Na Monze sa totiž znova objavili na lepšie postavenom striebornom monoposte na štarte problémy so spojkou. Tie sme už popísali v komentári po Veľkej cene Nemecka. Tento raz tým postihnutým bolo auto s číslom 44. Lewis Hamilton okrem prvého tréningu kraľoval celému víkendu ako tento rok nikto pred ním. V kvalifikácii za ním zaostal dokonca aj jeho tímový kolega o priepastných 0,478 sekundy. O ostatných jazdcoch radšej ani nehovoriac. V nedeľu mu to ale nebolo nič platné. Kým sa dostal do prvej šikany, bolo pred ním už päť monopostov. Možno na niektorom inom okruhu by to problém nebol, ale Monza so svojimi špecifikami mu poriadne sťažila cestu späť. Všetci síce mali ešte v pamäti preteky spred dvoch rokov, keď majster sveta podobne spadol na štarte na štvrté miesto, ale ešte do zastávky v boxoch sa so všetkými svojimi súpermi vysporiadal a nakoniec zaslúžene triumfoval. Za ten čas však aerodynamika monopostov o niečo pokročila a predbiehanie na dlhých rovinkách, keď v Monze všetky autá jazdia s minimálnym prítlakom, už nie je také jednoduché ani so systémom DRS. Nico Rosberg sa za dva roky tiež jazdecky, ale hlavne mentálne posunul niekam inam a tento raz na čele nespravil žiadnu chybu. Možno mu pomohlo aj to, že svojho tímového kolegu nezazrel v spätných zrkadlách ani raz, ale na to sa o pár dní nikto pýtať nebude.

Nechváľ dňa pred večerom

Ak by sme brali do úvahy predchádzajúce dve sezóny, práve nastáva tá časť roka, v ktorej Angličan nazbieral najviac bodov a získal v nej rozhodujúci náskok v súboji o majstrovskú korunu. Teraz má však situáciu o niečo viac sťaženú, ale vonkoncom nie beznádejnú. Skôr naopak. Lewis Hamilton si  udržiava, hoci minimálny, ale stále náskok v priebežnom poradí. A pritom mohlo všetko nakoniec dopadnúť úplne inak. Po belgickej kvalifikácii v Mercedese lamentovali, že trest v podobe penalizácie za výmenu nadlimitných motorov si mohli radšej vybrať v Taliansku. Ale ako sa hovorí: nechváľ dňa pred večerom a pretekársky víkend pred nedeľou. Presne to by sa dalo povedať po posledných dvoch európskych pretekoch. Hoci sa v Belgicku Strieborné šípy v tréningoch trápili s pneumatikami, preteky boli o niečom úplne inom. Napokon problémy s obutím mali okrem Force India všetky ostatné tímy. A Hamiltonovi nakoniec, aj keď so šťastím, po štarte z poslednej rady spadlo do náruče pódiové umiestnenie. Na okruhu mu k tomuto výsledku stačilo predbehnúť len štyroch súperov. Škody tak minimalizoval takmer v najväčšej možnej miere. Pri spätnom pohľade môže byť napokon rád, že motory nemenil až v Monze. Prebíjanie z konca štartového poľa by mu určite nešlo tak ľahko, ako v Spa a možno by bol nakoniec rád za každý jeden získaný bodík.

Pred nami je víkend v Singapure, kde minulý rok Strieborné šípy nečakane zakopli. Ak by sa situácia opakovala, na súboj o titul to bude mať len pramalý vplyv. Už od začiatku európskej časti muselo byť každému jasné, že o titul budú aj tento rok bojovať len dvaja jazdci jazdiaci v strieborných monopostoch. Ak však Mercedes uspeje aj tu, pravdepodobne už nič mu nezabráni k tomu, aby vyhral aj zostávajúce preteky a napodobnil tak výkon McLarenu z roku 1988. Ale o tom až niekedy nabudúce. Do jazdenia v predposlednú septembrovú nedeľu, priatelia!

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v F1