Napriek zmenám súvisiacimi s rekonštrukciou malajského okruhu Sepang sa predpokladalo, že najlepšie si s novými podmienkami poradí tím Mercedes. Predpoklady sa síce naplnili, ale strieborným monopostom sa napriek tomu nepodarilo zvíťaziť. Už druhýkrát v obnovenej turboére, v ktorej dominujú len autá s trojcípou hviezdou, sa Mercedesy zastavili na méte desiatich prvých miest v rade.
Zakliaty rekord
Rekord McLarenu z roku 1988, keď s modelom MP4/4 dokázal získať ešte o jedno prvé miesto viac, tak opäť odolal. Mercedes mal aj v Malajzii všetko na vyrovnanie tohto rekordu rozohrané výborne. Opäť dominoval celému víkendu, tento krát v osobe obhajcu titulu, ktorému nestačil ani jeho tímový kolega. Aj napriek chybám v rozhodujúcej časti kvalifikácie si však Nico Rosberg celkom pohodlne zabezpečil štart z prvej rady na štarte. Potom však slovami tlačového oddelenia Strieborných šípov „zasiahla vyššia moc“. Najskôr v prvej zákrute Sebastian Vettel roztočil svojho krajana Nica Rosbrega, ktorý sa potom musel prebíjať dopredu až z chvosta štartového poľa. Lewis Hamilton to spočiatku tiež nemal až také jednoduché. Šéf tímu Red Bull Christian Horner už pred pretekmi v Singapure avizoval, že Mercedes je tento rok zdolateľný len použitím inej stratégie. Pred dvoma týždňami to Červeným býkom nevyšlo, ale sympatické z pohľadu dramatickosti pretekov je, že napriek tomu to skúšajú ďalej. V Sepangu tak mladý Max Verstappen už po niekoľký krát v tomto roku jazdil s agresívnejšou stratégiou. Holanďan sa síce chvíľu povozil na čele pretekov, ale pred druhými zastávkami v boxoch bolo jasné, že Strieborné šípy dokážu s Lewisom Hamiltonom pokryť obidva monoposty s červeným býkom na kapote, jazdiace s rozdielnymi stratégiami. S čím však nikto nerátal, bola porucha nového motoru Mercedes.
Konšpirácie
Okamžite po odstúpení majstra sveta sa znova objavili konšpiračné teórie o tom, že nemecké vedenie automobilky si konečne želá nemeckého majstra sveta vo svojom monoposte. Tie ešte posilnil sám Lewis Hamilton v rozhovoroch, ktoré poskytol novinárom po tom, ako dorazil do boxov. Jeho slová, že „niečo, alebo niekto si neželá, aby tento rok vyhral“ sa okamžite rozleteli do sveta. Ťažko mu asi vyčítať frustráciu, keď už v druhých, z posledných troch pretekov, ho po dominantnom piatku a sobote zradila v nedeľu technika. Žiaľ jej zlyhanie patrí k automobilovým pretekom už od ich počiatkov. Nebol by prvým a pravdepodobne ani nie posledným jazdcom, ktorý by vďaka technickým problémom prišiel o titul. V dnešnom svete počítačov síce oproti minulosti dramaticky poklesol počet vypadnutí zapríčinených technikou, stále sa však nedostal na nulové hodnoty. Niektorí si dokonca dali námahu s tým, že spočítali počet Hamiltonových vypadnutí zavinených technikou v celej jeho kariére a porovnali ho s inými jazdcami. A práve Angličan so 6 % úmrtnosťou z týchto štatistík vyšiel zďaleka najlepšie. Na prvom mieste by dokonca ostal aj keby nedokončil všetky preteky do konca sezóny. Samozrejme aj jeho terajší tímový kolega skončil v poradí až za ním. Tých, ktorí veria v konšpiračné teórie, nepresvedčia žiadne argumenty, to je všeobecne známe. Nakoniec, nie je to prvý prípad, keď sa podobné špekulácie objavili v F1. V už spomínanom roku 1988 jazdil McLaren s rovnakými motormi ako tím Lotus, ktorý však vôbec červenobielym autám nestačil. Nelson Piquet preto začal obviňovať Hondu, že tímu z Wokingu dodáva špeciálne verzie svojich motorov. Honda to vyriešila šalamúnsky a na Veľkej cene Monaka nechala vymeniť pohonné jednotky medzi oboma tímami. A výsledok? McLaren v Monte Carle deklasoval svoju konkurenciu rozdielom, aký sa mu predtým, ani potom už nepodarilo dosiahnuť. Aby toho nebolo málo, tak v závere sezóny mal Ayrton Senna dostávať lepšie motory ako Alain Prost. A tak nakoniec o ich výbere rozhodoval hod mincou pred pretekmi. Dnes, keď už je používanie pohonných jednotiek výrazne regulované, by to už možno ani nebolo možné.
Lewis Hamilton je očividne rozladený (a s ním aj jeho fanúšikovia). Nie vždy v živote všetko vychádza tak, ako by sme si predstavovali. Angličan takú situáciu zatiaľ nikdy nezažil. Doteraz sa mu vždy, keď o niečo išlo, darilo. V každej sérii, do ktorej nastúpil sa do dvoch rokov stal šampiónom. Zakaždým, keď bol reálne v hre o titul vystupoval v pozícii loveného. Len vo svojej debutovej sezóne v F1 dokázal prehajdákať dvanásťbodový náskok, ktorý mal dva preteky pred koncom sezóny. Pri dnešnom bodovaní je to ekvivalent 32 bodov. Teraz je on tým, kto musí uštvať svoju korisť. Strata 23 bodov na prvé miesto je naoko veľká, ale nemusíme sa obzerať ani tak veľmi ďaleko: po tohtoročnej Veľkej cene Európy bol na prvom mieste Nico Rosberg s náskokom 24 bodov. Prešli len tri preteky a na prvom mieste bol Lewis Hamilton s náskokom šiestich bodov. A to má tento rok formula 1 pred sebou ešte päť zastavení. Tvrdiť, že o majstrovi sveta je rozhodnuté, je preto prinajmenšom predčasné. Do jazdenia v druhú októbrovú nedeľu, priatelia!
Turistika
Turkmenistan vám podlomí kolená
Turistika
Tenerife, marec 2024
Šesť otázok
Šesť otázok: Imrich Béreš
Bojové športy
VIDEO: Poirier ukončil McGregora v druhom kole
Futbal
-
Anglicko
/ 2 dni dozaduChelsea zreje k vrcholu, o titule sa rozhodne medzi Liverpoolom a Gunners
Anglická Premier League opäť volá na Ostrovy, na programe sú zápasy 15. kola.
Od Stew Bee -
Anglicko
/ 5 dní dozaduNiekedy futbal odkrýva viac nenávisti ako radosti
Éra Man City definitívne končí, kým sa nejaký Rodri na Etihad vráti, budú takí...
Od Stew Bee -
Anglicko
/ 1 týždeň dozaduCity sa furt krčí v kŕči, každý ich do kapsy strčí
Keď si stratil čuch, nechutí ti vychladená plznička, strácaš vlasový porast a v noci...
Od Stew Bee