Sledujte nás

Posilka

PRÍBEH Z FITKA … Neľutujem ani kvapku potu spadnutého na žinenku fitka

Žrať,spať, cvičiť….článok pre každého športového „fandu“, ktorý popri kvázi známym športom rád zájde aj do fitka, kde si prinajmenšom príde vyprázniť hlavu, poprípade zveľadiť svoje EGO, alebo len tak…. Každopádne chcem týmto krátko opísať možno trošku odopierania na jednej strane, no na tej druhej i záľubu, ktorá prerastala časom až do závislosti – Silový trojboj. Pre anglicky hovoriacich POWERLIFTING.

Prvýkrát pred vstupom do posilky mi ani len nenapadlo, že tieto dvere budem vídať niekedy častejšie ako dvere gymka, ktoré som navštevoval. Posilka patrila pod hlavičku Klubu Silového Trojboja Matej Bardejov.

Do posilky sme chodili spočiatku partia napumpovať cecky, bicepsy, a v piatok večer v meste strúhať ganstera. Po dosiahnutí novej méty na činke v benchi padla zakaždým flaša, ktorú si na hlavu bral ten, kto zaBENČoval najviac..čo už, nejak to začať muselo. Takto to pokračovalo, až kým som nedostal ponuku aj ja začať s „trojbojom“, a povedal som si – prečo nie. Už nie preto, aby som každý piatok pýtal od mamky love, pretože som musel kupovať fľašu ja.  Príčina tkvela v zvedavosti, ako sa stať silnejším a čo to obnáša.

Po mesiaci trénovania techniky v drepe, tlaku a v mŕtvom ťahu so 40kg na činke ma to dosť odrádzalo, no oplatilo sa byť trpezlivým. Tréner Ján Matej jednoducho vedel, čo má robiť.

Po roku trápenia s technikami a dresmi, do ktorých sa človek len pol hodiny obliekal, a po sobotňajších 4-hodinových tréningoch prišla LA PREMIERE na Majstrovstvách Slovenska. Súťažil som v kategórií do 82,5kg, a za deň som zhodil pri bezsoľnej diéte 4kg /aby som navážil/. Cítil som sa dosť zoslabnuto a „pokakano“. Veru, vstupoval som na pódium prvýkrát, a tu je môj výsledok:

Drep : 1. 210kg – 2. 220kg- 3. 227,5kg – všetky pokusy platné.

Tlak : 1. 155kg – 2.155kg – 3. 155kg – ani jeden platný pokus

Tieto čísla v preklade znamenali vypadnutie hneď z mojej prvej súťaže. Sklamanie veľké, sĺz ešte viac, no práve to bolo tou iskrou, ktorá to naštartovala. Onen bod zlomu. Povedal som si, že musím byť jedným z najlepších a urobím preto všetko, a to doslova! Tvrdo trénovať, kde sa bude krv potiť, nasadiť tvrdú stravu, kvalitný spánok, každý zarobený peniaz obetovať na nejaký ten doplnok výživy – to bola predstava, a tú predstavu som pomaličky začal uskutočňovať.

rene obr

5-krát v týždni vo fitku,  keď som nemohol trénovať po škole, tak som radšej vynechal školu. Jedlo každé 3 hodiny, spánok minimálne 8 hodín, víkendy strávené v posteli. Kamaráti ma už ani nevolali von, lebo vedeli odpoveď. Zatiaľ čo spolužiaci čítali Starec a More od Hemingwaya, ja som mal pred sebou Muscle & Fitness, a neodradilo ma ani : „…šak už teľo nejidz bo kukaj jake maš ručiska, lem bereš totu smesku a bereš, no raz ci to spláchnem šicko“ , toľko vyhrážky od mamky :).

Výsledok sa dostavil, lebo sa jednoducho musel. Majstrovstvá sveta dorastencov v Írsku /Limerick/ som v svojej súťaži, pri telesnej hmotnosti 77,2 kg a pri výkonoch v DREPE  245 kg, TLAKU 170 kg, a MŔTVOM ŤAHU 220kg vyhral. Prirátam niekoľko európskych a svetových rekordov vo svojej kategórii, a ten pocit žatvy za svoju prácu vám teda prajem zažiť…

Prišli štarty na viacerých súťažiach, kde kotúčov na činke súťaž čo súťaž pribúdalo, a o hláške BAR IS LOADED , GOOD LUCK pred pokusom sa mi už začalo aj snívať. Keď som musel vynechať jeden tréning, či už pre chorobu alebo iné dôvody, namýšľal som si, že ruky mám o 5cm menšie.

Vrcholom mojich snažení bolo aj získanie titulu jedného z najlepších športovcov silového trojboja svojej federácie.

Potom prišlo v živote športovca asi to najhoršie. Bolo to zranenie kolena, ktoré mi dovolilo pokračovať súťažne už len v tlaku na lavičke. Aj v tom čase vyhrávam titul absolútneho dorasteneckého Majstra Slovenska bez rozdielu hmotnosti výkonom 200kg.

Boli to pekné a nezabudnuteľné chvíle, chvíle, ktoré sa ozaj oplatilo zažiť a neľutujem veru ani kvapku potu spadnutého na žinenku fitka.

Momentálne navštevujem posilku(y) v Trnave, lebo tu  študujem. Je to celkom zaujímavé naložiť si 140kg pri bežnej sérii na bench, a cítiť sa ako na súťažnom pódiu, kde celá „pospolitosť“ upriami oči a k lavičke pristúpia aj tí 100kg borci, pozerajúc, či si robím srandu alebo nebodaj chcem spáchať samovraždu. No, vie vás to veru hecnúť. Heh. Na otázky typu „ čo sypeš brácho“ sa len usmeješ…:)

A OZAJSTNÁ ODPOVEĎ ? – Hladkú múku do lokše, do dukátových buchtičiek polohrubá:)

Múka odrádza od ďalšieho vypytovania.

Tréning, jedálniček a doplnky výživy ktoré užívam :

TRÉNING:

Pondelok (ťažko) – nohy, hudník, triceps, lýtka :
Drep – 6 sérií po 12, 10, 8, 6, 4, 3 opakovaní
Bench – 6 sérií po 12, 10, 8, 6, 4, 2 opakovaní
Sťahovanie hornej kladky so širším úchopom (triceps) – 4 série po 12, 10, 8, 6 opakovaní
Výpony v stoji (lýtka) – 4 série po 12, 10, 8, 8 opakovaní

Utorok (ťažko) – chrbát, hamstringy, ramena, biceps :
MT – 6 sérií po 12, 8, 6, 4, 2, 1 opakování
Príťahy veľkej činky k brade (ramená) – 6 sérií po 12, 10, 8, 6, 6, 6
Zdvihy veľkej činky v stoji (biceps) – 4 série po 12, 10, 8, 6
Brucho

Štvrtok (ľahko) – hrudník, triceps, nohy, lýtka :
Benchpress na multipresse hlavou nahor 30º bez prepnutia lakťov – 4 série po 15, 12, 10, 10
Rozpažovanie s jednoručkami na rovnej lavičke – 3 série po 12
Francúzske tlaky s EZ v ľahu – 4série po 15, 12, 10, 10
Legpress – 4 série po 15, 12, 10, 10
Predkopávanie – 3 série po 12
Výpony v sede – 4 série po 12-15

Piatok (ľahko) – chrbát, biceps, ramena, hamstringy :
Príťahy veľkej činky v predklone podhmatom – 4 série po 12, 10, 10, 8
Sťahovanie hornej kladky – 3 série po 12
Biceps na Scottovej lavičke (tzn. s oporou lakťou) s EZ – 4 série po 12, 10, 10, 8
Upažovanie s jednoručkami v predklone (zadné ramená) – 3 x Triset s jednoručkami 10kg, 7,5kg, 5kg od každého páru po 6 opakovaní (dohromady 18 opakovaní)
Zakopávanie – 4 série po 12, 12, 10, 10
Brucho

Ku každému tréningu patrí sparing partner a kvalitná hudba („Zdravím všetkých pirátov“)

JEDÁLNIČEK:

RAŇAJKY : 5vajec a la Hemendex  + cereálna žemľa

100g ovsených vločiek + mlieko

DESIATA : biely jogurt + piškóty

OBED : 200g kuracích pŕs + 300g ryže + zelenina

OLOVRANT : cottage cheese

VEČERA1 : 200g kuracích pŕs + 300g zemiakov

VEČERA2 : tvaroh 150g

Tip : Pri objemovke častejšie navštevovať babku, zaručene priberiete 🙂

DOPLNKY VÝŽIVY :

Proteín, aminokyseliny, glutamín, creatine, tribulus, bcaa, kofeín. – dávkovanie: to čo píše na tube x 2

To je všetko. Šport je na 5 písmen a na VEKY. Nech sa vám darí ! 🙂

Autor: René

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Reklama

Futbal

Sledujte nás na Facebooku

Viac v Posilka