Sledujte nás

F1

Hamilton na ceste za obhajobou

Formula 1 sa akože rozlúčila s Európou. Aj keď nás ešte o mesiac čakajú preteky v Ruskom Soči, čo je pre niektorých novinárov taká vzdialená Európa, že už ju za ňu ani nepovažujú. Posledná dvojica pretekov na rýchlych okruhoch v Spa a Monze priniesla v boji o titul de facto definitívu pre obhajcu titulu.

Má Rosberg tento rok na titul?

Keď sa pozrieme na doterajší priebeh sezóny formuly 1, nedeľné zlyhanie motora za chrbtom Nica Rosberga bolo pre neho skôr ranou z milosti. Matematicky má síce šancu na tohtoročný titul ešte šesť jazdcov, ale o tom, že ho získa Lewis Hamilton nepochybuje asi nikto. Postačí mu naň dojazdiť všetky preteky na druhom mieste za svojim tímovým kolegom (nota bene za kýmkoľvek iným). A to sa mu v aktuálnej sezóne stalo len dvakrát, že skončil horšie, ako na prvých dvoch priečkach. Naproti tomu Nico Rosberg ešte nikdy nevyhral viac ako dve veľké ceny v rade a tak sa bude musieť spoliehať skôr na Angličanove zakopnutia, čo pri tohtoročnej spoľahlivosti Strieborných šípov nie je vôbec stávka na istotu. Očakávať od Nemca, že za dva mesiace získa toľko prvých miest, ako v predchádzajúcich dvoch sezónach dohromady, je asi také niečo ako myšlienka, že Radovan Procházka vyhrá budúcoročné voľby s 35 percentami. Na veľkú nevôľu Bernieho Ecclestona tak spoznáme tohtoročného šampióna ešte pred poslednými pretekmi v Abú Zabí.

Ferrari sa už chystá na novú sezónu

Ešte jasnejšia je situácia v Pohári konštruktérov. Rozpisovať sa tu o nejakých matematických šanciach Ferrari by bolo len zbytočným draním prstov o klávesnicu. Koniec koncov samotní Taliani už športovo priznali, že tento rok o žiadny titul nebojujú. V Maranelle sa tak v kľude môžu sústrediť na budúcu sezónu. Oba tímy prišli na Monzu s vylepšenými verziami svojich motorov. Strieborné šípy dokonca minuli všetky svoje vývojové žetóny pre túto sezónu. A bolo to poznať. Mercedes si vyskúšal, čo ich motor dokáže v prvom meranom tréningu. A jeho súperi pri tom doslova spadli na zadok. Podľa Williamsu sa síce nové motory Ferrari výkonovo dotiahli na starú verziu Mercedesu, jeho nový motor je však úplne niekde inde. Všetko to vyzerá tak, že nemecký tím jazdí s priškrteným výkonom, ktorý zvýši len vtedy, keď to potrebuje. Jedným z dôvodov je, že počet pohonných jednotiek na celú sezónu je obmedzený a Nemci sa takto snažia zvýšiť jeho životnosť. Myšlienka že sa snažia aj umelo zdramatizovať niektoré preteky, aby F1 nestratila divákov, patrí skôr medzi úvahy zo skupiny konšpiračných teórií.

Mercedes napol svaly

Každopádne na okruhu, kde o všetkom rozhoduje hlavne výkon motora dokázal Lewis Hamilton ujsť svojim prenasledovateľom o 25 sekúnd. Taká penalizácia totiž hrozila Strieborným šípom za nižšie tlaky v pneumatikách, ktoré Pirelli stanovilo svojim odberateľom. Vedenie tímu sa o hroziacom treste dozvedelo ešte počas pretekov a tak Hamiltona hnalo dopredu napriek jeho pohodlnému náskoku. Stačí len pripomenúť, že s väčším náskokom vyhral naposledy v Monze Michael Schumacher a bolo to ešte v roku 1998. Ukázal sa aj Nico Rosberg, ktorý sa s motorom, ktorý absolvoval už siedme preteky a tak prirodzene stratil niečo zo svojho výkonu, dokázal dotiahnuť na Sebastiana Vettela, ktorý už jazdil s novou špecifikáciou. A tá, ako sme už spomínali, sa mala vyrovnať tej, ktorá bola práve v Rosbergovom monoposte. Aspoň na Monze to vyzeralo tak, že Mercedes sa so svojimi súpermi zahráva ako mačka s myšou a keď treba, dokáže si s nimi poradiť. Stačí len aby jazdci nespravili chybu a aby pneumatiky Pirelli držali svoju výkonnosť.

 

Záver sezóny tak bude podobne ako pred dvoma rokmi naháňaním rekordov. Už v nasledujúcich pretekoch sa Lewis Hamilton môže čo do počtu víťazstiev vyrovnať svojmu veľkému vzoru Ayrtonovi Sennovi (a zároveň aj Sebastianovi Vettelovi). Obhajca titulu má dokonca šancu na vyrovnanie dva roky starého Vettelovho rekordu deviatich víťazstiev v rade. Do jazdenia v predposledný septembrový víkend, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Reklama

Futbal

Reklama Spoza piva 300x300

Viac v F1