Sledujte nás

F1

Ricciardo už vo farbách McLarenu, vracia sa aj dvojnásobný majster sveta

Minule sme sa bližšie pozreli na dvoch najväčších favoritov, v tomto článku si bližšie rozoberieme tímy z druhého sledu.

  • Pi Ki
Lance Stroll - Aston Martin
Foto: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili

10 tímov a 20 jazdcov. Takto vyzerá zoskupenie pred každou Veľkou cenou F1. Jazdci si vždy odjazdia 3 tréningy. Nasleduje kvalifikácia, na základe ktorej si rozdelia poradie na štartovom rošte a samotné preteky. Toto všetko sa odohráva od piatku do nedele. Tohtoročná sezóna štartuje 26. marca tréningom v Bahrajne a končí 12. decembra pretekmi v Abu Zabí. Celkovo nás čaká 23 Veľkých cien a pevne veríme, že sa bude opäť raz na čo pozerať. 

Minule sme sa bližšie pozreli na dvoch najväčších favoritov, teda Mercedes a Red Bull Racing. V tomto článku si bližšie rozoberieme tímy z druhého sledu.

Veľké očakávania od Ricciarda

Tím McLaren skončil v minulej sezóne na treťom mieste v Pohári konštruktérov na úkor Racing Pointu, ktorý sa umiestnil na štvrtom mieste. Pred sezónou sa dávali väčšie šance na tretie miesto práve Racing Pointu, avšak tak, ako aj v iných športoch, papierové predpoklady nie vždy určujú reálne výsledky a konečné umiestnenie. Za nimi nasledoval na piatom mieste Renault a až na šiestom legendárne Ferrari.

Dva z týchto tímov zmenili pred novou sezónou názov. Racing Point je po novom Aston Martin a Renault hľadajte pod názvom Alpine. 

Pozícia číslo 3 pre McLaren bola určite úspechom tohto tímu. Už pred sezónou sa vedelo, že na prvé či druhé miesto nebudú mať, a tak dosiahli, dá sa povedať svoje maximum. Dokázali oproti svojim súperom ťažiť hlavne z vyrovnaných výkonov počas celej sezóny, keďže monopost rýchlejší a lepší nemali. V aktuálnej sezóne to s ich vyhliadkami vyzerá rovnako. Lando Norris ma nového kolegu, ktorým je večne vysmiatý Austrálčan Daniel Ricciardo. Ten teda po presune z Red Bullu ostal v Renaulte iba 2 sezóny, aby sa opäť sťahoval ku konkurenčnému McLarenu. Hlavnou otázkou je, či to bol správny krok. To však ukáže až táto sezóna.

Riaditeľ tímu Andreas Seidl umne krotí pred sezónou očakávania a poznamenáva, že tak ako sa minulý rok umiestnili na treťom mieste, tak mohli kľudne skončiť aj piati. Najvýraznejšou zmenou v tomto tíme je návrat k motorom Mercedesu. Od tohto kroku si predstavitelia tímu sľubujú veľa. A taktiež od Daniela, ktorý by mal byť jednotkou v tíme, aj keď to ešte nikto nahlas nepovedal. Podarí sa im ale obhájiť tretie miesto? Hm, uvidíme.

Aston Martin s nemalými ambíciami

Tím Aston Martin, ktorý vlastní kanadský miliardár Lawrence Stroll (spolu s ďalšími podnikateľmi, avšak on je tou hlavnou postavou) sa pokúša vo svete F1 preraziť a postupom času vybudovať ikonickú značku. Aston Martin sa vracia do F1 prvýkrát od roku 1960. Spoločne majú nemalý cieľ – vybudovať „britské Ferrari“. Lawrence dokonca podotkol, že Aston Martin má históriu 108 rokov, čo je o cca 50 rokov viac ako Ferrari. Kto ho pozná tak vie, že problém so sebavedomím Kanaďan rozhodne nemá. Pre túto sezónu podpísali Sebastiana Vettela a v tíme ostáva aj syn vlastníka Lance Stroll. Minulá sezóna im nevyšla úplne podľa predstáv a očakávaní, a aj preto nadviazali spoluprácu so značkou Aston Martin. Určite si vygooglite vzhľad a dizajn nového monopostu. Ten pohľad stojí za to. Predsezónne testy im rovnako ako Mercedesu nevyšli podľa očakávaní, avšak opäť sme pri tom istom, rozhodujúce bude to, ako sa popasujú s konkurenciou cez víkend a v ďalších závodoch.

Lance Stroll si v minulej sezóne pripísal na svoje konto dve pódiové umiestnenia. V celkovom hodnotení ale skončil mimo elitnej desiatky. V rámci tejto sezóny chce zmeniť svoj prístup, poučiť sa z predošlých chýb a zaklincovať úspešnejšiu sezónu. Nemecký pilot Vettel vymenil Ferrari za Aston Martin, čo je jedna z najvýraznejších zmien v rámci F1. Štvornásobný majster sveta v testoch odjazdil veľmi málo kôl a nedokázal sa naplno udomácniť v novom monoposte, čo môže byť pre neho v úvode sezóny problémom. Novinkou je, že nebude mať prilbu s nemeckou trikolórou, ako tomu bolo v roku 2020. Bude ju mať ružovú, keďže sa stal ambasádorom pre sponzora BWT, s ktorým chce pozdvihnúť povedomie o plastovom odpade.

Návrat dvojnásobného majstra sveta

Do kolotoča F1 sa po dvoch rokoch vracia vo farbách Alpine dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso, ktorého kolegom bude Esteban Ocon. Alonso na otázku, či je stále taký dobrý ako pred dvomi rokmi povedal, že nie, že je ešte lepší. Sebavedomie mu teda rozhodne nechýba, zároveň si ale uvedomuje kvalitu, ktorá je na štartovom rošte. Cyril Abiteboul, už bývalý šéf tímu, skončil pred touto sezónou. Ich veľkolepé plány spolu s Danielom Ricciardom teda naplnené neboli.

Nový prezident Luca de Meo, ktorý stojí za premenou Renaltu na Alpine, nazval Fernanda ich krstným otcom, čo vypovedá o Španielovej hodnote pre tím. Esteban Ocon je jeden z mála jazdcov, ktorému k pozícii v F1 nepomohli peniaze, či známosti, ale iba jeho tvrdá práca a obrovský talent. Je teraz len na ňom, aby sa v F1 udržal a nenahradil ho niekto iný. Po výrazných zmenách v tomto tíme je výsledok v tejto sezóne vskutku otázkou. 

Návrat Scuderie na výslnie?

Ak poviete malému chlapcovi, aby si predstavil auto, v drvivej väčšine prípadov bude červené. Ak poviete hocikomu Formula jeden, napadne mu Ferrari. Legendárna značka sa v minulej sezóne ocitla vo veľkých problémoch a skončila až na, pre Talianov nezvyčajnom, šiestom mieste. So stratou 442 bodov na víťazný Mercedes. Charles Leclerc a jeho nový kolega Carlos Sainz sa pokúsia vrátiť Scuderiu na výslnie. Samozrejme sa nedá očakávať, že budú v tejto sezóne útočiť na pódiové umiestnenia či na titul. Chcú sa ale konštantne zlepšovať.

Minuloročným hlavným problémom monopostu bolo, že na rovinkách nedosahoval v porovnaní s ostatnými tímami dostatočne vysokú rýchlosť. Šéf tímu Mattia Binotto vyzdvihol veľmi dobrý vzťah medzi jazdcami. Podľa jeho slov sa taktiež v mnohých smeroch zlepšil výkon monopostu. V záverečnom dni testov sa Carlos Sainz umiestnil na treťom a Charles Leclerc na desiatom mieste, čo môže tímu vliať do žíl aspoň malú nádej. Uvidíme talianský červený monopost aspoň raz v sezóne na pódiu?

Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone sa v rozhovore pre Telegraph vyjadril, že ak by bolo na ňom, nik by žiadne tričká na pódiu nenosil. Mal na mysli tričká s nádpisom Black Lives Matter. A taktiež podotkol, že by sa pred závodmi nekľakalo na jedno koleno. Podľa neho by mal šport podporovať rozmanitosť, ale nemal by sa používať ako politický nástroj. Otcovi Hamiltona povedal, aby bol Lewis opatrný a nenechal sa zneužívať od ostatných ľudí, ktorí peniaze z myšlienky Black Lives Matter využívajú, ale nikto nevie, kam tie peniaze idú.

Hamilton a Ecclestone si už tvrdšie slová adresovali aj v minulosti, a tak môžeme očakávať, ako sa daná problematika bude ďalej vyvíjať, keďže Hamilton v podporovaní tejto myšlienky zrejme bude pokračovať. 

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1