Sledujte nás

F1

Pole position Verstappena sľubuje drámu v súboji o prvenstvo

Máme za sebou prvú kvalifikáciu, ktorá nám toho dosť naznačila. Pole position Verstappena sľubuje drámu v súboji o prvenstvo.

  • Pi Ki
Monopost Haas - F1
Foto: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili

Máme za sebou prvú kvalifikáciu, ktorá nám toho dosť naznačila. Výborný výkon Verstappena a jeho pole position sľubuje drámu v súboji o prvé miesto s Hamiltonom. Vo veľmi dobrom svetle sa ukázali aj borci z Ferrari a McLarenu. Najväčším prekvapením je zrejme piate miesto Gaslyho z tímu Alpha Tauri.

Naopak najväčším sklamaním je až osemnásta priečka pre Nemca Vettela. Toto si ale vysvetlíme detailnejšie. Nemecký jazdec tímu Aston Martin zrejme ešte doteraz preklína Nikitu Mazepina, ktorý porušil nepísanú džentlmenskú dohodu o tom, že v záverečnom sektore v rámci prípravného kola pred poslednou ostrou meranou jazdou sa nepredbieha. Vraj o tom nevedel. A teraz si predstavte situáciu monopostov, ktoré sú za ním, a ktoré obehol, aj keď nemal. Pripravujete sa na posledné merané kolo v rámci tretej kvalifikácie. Len pripomeniem, že piati jazdci s najhorším časom už do druhej a tretej kvalifikácie neidú. Na základe svojho najrýchlejšieho nameraného času štartujú v nedeľu zo šestnástej až dvadsiatej pozície.

Ale vráťme sa k merítku veci. Predstavte si, že ste spomedzi tých monopostov, ktoré Mazepin obehol práve Vettel. Na základe doterajších časov ste na pozícii číslo 18 a viete, že ak chcete štartovať z lepšej pozície, potrebujete sa dostať na pozíciu číslo 15 a vyššie, aby ste sa dostali do druhej časti kvalifikácie a mohli ešte zabojovať o lepšie umiestnenie. Idete zahrievacie kolo a zrazu mladý jazdec, ročník narodenia 1999, vás predbieha tam, kde nemá. Okej, toto by sa ešte teoreticky dalo prežiť. Mierne spomalíte, aby ste mali od neho dostatočný odstup a idete na posledné kolo. Avšak mladý Rus hneď za štartovou čarou, v prvej zákrute, dostal hodiny – kto by nevedel, rozumej šmyk. Tým pádom, všetky monoposty za ním nemali možnosť prejsť zákrutu v ideálnej stope a rýchlosti, lebo mlaďas neostal po hodinách mimo trati, ale na nej. Takže, stále si dúfam predstavujete, že ste Vettel. Viete, že posledná možnosť na lepší výsledok je zmarená hneď po prejazde štartovou čiarou a v nedeľu štartujete tretí od konca. Môže byť? 🙂 Ako sa teraz ako Vettel cítite a čo vám ide hlavou? Keďže je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť, tak si kľudne pozrite aj záznam inkriminovaného momentu. 

Po menšej rekapitulácii sa presuňme k zvyšným štyrom tímom, ktoré sme si ešte nepredstavili.

Haas predurčený k neúspechu?

Keď sme už pri tom MazeSPINovi… hm sorry, Mazepinovi, tak si rovno predstavme americký Haas. Parťácku dvojicu Rusovi robí Mick Schumacher. Na prvú Veľkú cenu sa dostáva rovnako ako jeho slávny otec, vo veku 22 rokov. Pekná symbolika. Do tímu prišiel ruský miliardár Dimitrij Mazepin, takže už asi tušíš, prečo je jeden z dvojice pretekárov práve Nikita Mazepin, jeho syn. Od novej sezóny má Haas motor od Ferrari, s ktorými teda úzko spolupracujú, čo na druhej strane vysvetľuje, prečo je druhým jazdcom práve Schumacher junior. Avšak Nemec pred rokom vyhral F2 a taktiež nosí meno, aké nosí, takže tých dôvodov je tam určite viacero. Haas počas zimy investoval do vývoja monopostu úplné minimum finančných zdrojov a dá sa povedať, že kým ostatné týmy svoje monoposty výrazne zlepšovali, Haas vôbec nie. A ani sa tým netaja, ich cieľom je túto sezónu iba prežiť.

Pred sezónou 2022 chystajú veľké zmeny, ktoré by ich mali dostať, ako dúfajú, opäť do stredu poľa. Pred ďalšou sezónou avšak chystajú výrazne zmeny viaceré tímy, keďže platnosť aktuálnych pravidiel sa chýli ku koncu… Ale o tom inokedy. Je dosť pravdepodobné, že Haas uvidíme pravidelne na chvoste a zaujímavým z ich pohľadu môže byť len interný súboj medzi jazdcami, keďže majú monoposty na rovnakej úrovni. Kto bude z tejto dvojice úspešnejší a koľko prešľapov ešte spraví Mazepin? Pikoškou je, že v poradí jazdcov opäť uvidíme skratku MSC a to na samotné požiadanie Micka. Štandardne by to boli prvé tri písmená priezviska, a teda SCH. 

Kvalitné kvalifikačné výsledky AlphaTauri

AlphaTauri je z poslednej štvorice tímov ten, ktorý má najviac čo ponúknuť z hľadiska rýchlosti a kvality. Dokázali to aj v rámci kvalifikácie. Piate miesto Pierra Gaslyho sme už spomenuli, jeho kolega Yuki Tsunoda zajazdil trinásty najrýchlejší čas. Japonec Tsunoda je vôbec prvým jazdcom v F1, ktorý je narodený v roku 2000 a aktuálne je teda najmladším členom štartového roštu. AlphaTauri je tím, ktorý vlastní Red Bull a dá sa povedať, že ide o „béčko“, resp. farmu hlavného tímu Red Bull Racing. Rovnako ako Red Bull Racing využívajú pohonnú jednotku od Hondy.

Pierre Gasly už bol v sedačke kvalitnejšieho tímu z tejto dvojice, avšak keďže to nezvládal podľa predstáv, vymenili ho z Red Bull Racing do Alpha Tauri, kde je vlastne doteraz. Jeho hlavným cieľom je návrat a má teda o motiváciu určite postarané. Gasly sa podľa jeho slov cíti lepšie ako vlani. Tsunoda o sebe prehlásil, že je obyčajný 20-ročný chlapec. Ako sme mali možnosť počuť v tímových vysielačkach, ako taký obyčajný chlapec sa vie pekne rozohniť a zanadávať. Pred novinármi priznal, že je to jeho najväčšia slabina, a že popracuje na tom, aby bol pokojnejší. Good luck. 

Jazdcom v Alfa Romeo je legendárny Fín Kimi Räikkönen spolu s Talianom Antoniom Giovinazzim. V kvalifikácii na VC Bahrajnu sa umiestnili na štrnástom a dvanástom mieste, čo celkom pekne odzrkadľuje to, kde by sa mali počas sezóny pohybovať – v druhej desiatke pretekárov. Fín s prezývkou Iceman si pripísal už 329 štartov v F1 a túto sezónu je to pre neho dvadsiaty rok, s malými prestávkami. Pri rozhovore s Kimim ho reportér hneď na začiatku ubezpečil, že sa ho nebude pýtať na to, či ešte má motiváciu pretekať, pretože rozumie, že túto otázku neznáša, a že ak by nebol motivovaný, tak by nepredĺžil zmluvu. Na to sa Kimiho tvár rozžiarila a vtipne poznamenal, že konečne na to niekto prišiel, a že to ale dosť trvalo. Technický riaditeľ švajčiarskeho zoskupenia Jan Monchaux poznamenal, že oproti minulému roku sa im podarilo spraviť progres a monopost je výrazne lepší a rýchlejší. V poradí konštruktérov sa minulú sezónu umiestnili na 8. mieste so ziskom 8 bodov. Uvidíme, či je spomínaný progres dostatočný na to, aby získali oproti minulej sezóne viac bodov.

Williams je jediným tímom, ktorý v minulej sezóne nezískal ani bod. Podľa jedného z jazdcov, Georga Russella, sa to v tejto sezóne môže zmeniť a tím má na to, aby si nejaké body na svoje konto pripísal. Nový generálny riaditeľ tímu Jost Capito sa o Russellovi vyjadril, že je to náročná osobnosť a je s ním ťažké pracovať. Myslel to ale výlučne ako kompliment, keďže rád spolupracuje s ľuďmi, ktorí sú nároční a vždy nespokojní. Jenson Button, bývalý skvelý jazdec F1 sa stal konzultantom pre tento tím a spoločne sa budú usilovať o napredovanie a zlepšovanie. Tento tím je taktiež jedným z viacerých, ktorí vkladajú nádeje do zmien od roku 2022. Držíme im teda v tejto sezóne palce a dúfame, že sa aspoň nejaký ten bodík podarí.

Ak sa chystáte na VC Bahrajnu, určite nezabudnite prestaviť čas o hodinu naspäť, ak ste to ešte nespravili. Červené svetlá zhasnú o 17:00 SEČ. Príjemný športový zážitok, priatelia. 

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Prihláste sa na odber noviniek

Futbal

Reklama

Viac v F1