Sledujte nás

F1

Tohtoročná klasika aj v rakúskych Alpách

Pri posledných pretekoch v Rakúsku mohli diváci vidieť všetko, po čom motoristickí nadšenci neustále volajú: hrozivo vyzerajúcu haváriu so šťastným koncom a aj priamy súboj o prvú priečku. Problémom však bolo, že sa to všetko udialo v priebehu niekoľkých sekúnd v úvodnom okruhu z celkových sedemdesiatich.

Mercedes…

Potom už nasledovalo len čakanie na zlyhanie techniky alebo na chybu niektorého z vedúcich jazdcov (poprípade tímov). Tie nakoniec prišli, ale nie tam, kde to očakávali unudení fanúšikovia. Lewis Hamilton prejazdom cez čiaru vymedzujúcu hranicu výjazdu z boxov od pretekárskej trate a následnou penalizáciou úplne pochoval už aj tak malé nádeje na svoje prvé rakúske víťazstvo. Bodovo sa tak situácia v boji o majstrovskú korunu vrátila do stavu po Veľkej cene Monaka. Posledný majster sveta nebol v krajine fialovej kravičky úplne vo svojej koži a kvalifikáciu napriek svojej chybe vyhral aj vďaka tomu, že podobný kúsok sa podaril aj jeho tímovému kolegovi. K tomu ešte prišiel druhý nepodarený štart v tomto roku a na konci víkendu mohol rozdávať úsmevy na všetky strany Nico Rosberg. Ani tretia výhra v posledných štyroch pretekoch mu však nestačila na prienik do čela priebežného bodovania. Naproti tomu piate double Strieborných šípov z ôsmych pokusov pomaly ale isto odsúva Sebastiana Vettela v boji o titul do úlohy štatistu.

… a  tí ostatní

Zaseknutá hydraulická pištoľ pri výmene pneumatík jeho monopostu Ferrari zase znamenala, že na stupne víťazov sa v tomto roku pozrel aj druhý jazdec Williamsu. Na situáciu v priebežnom poradí Pohára konštruktérov to však aj tak veľký vplyv nemalo. O rozdieloch medzi jednotlivými tímami prvej trojky, ako aj medzi nimi a zbytkom štartového poľa sme písali už pred dvoma týždňami. Minimálne do letnej prestávky, ktorá tento rok rozdelí šampionát na dve (nerovnaké) polovice, ostane tento stav nezmenený. Dovtedy sú pred nami ešte dva preteky, ktoré určia východiskové pozície pre finiš 66. sezóny formuly 1.

Zamiešať by ním mohli ešte jazdci Red Bullu. Všetko ale bude záležať na tom, ako dokážu v Renaulte naložiť so žetónmi pri vývoji motora. Nad pracovníkmi francuzskeho výrobcu s veľkou pravdepodobnosťou visí Damoklov meč, pretože ak sa ich motory na jeseň nedotiahnu na konkurenciu, tradičná francúzska automobilka sa pravdepodobne z kráľovnej motoršportu bude porúčať. Očakávať, že budú ešte tento rok bojovať s Mercedesmi o víťazstvo by bolo asi príliš pochabé. Reálnejšie sa skôr javí, že by monoposty s červeným býčkom na kapote mohli potrápiť aspoň snehobiele Williamsy.

Ostatní v strede štartového poľa však tiež nespia, a tak to v Red Bulle nebudú mať až také jednoduché. Po finančných suchotách na začiatku roka by sa už v Británii mal s vylepšeným monopostom predstaviť tím indického miliardára Vidžaja Maliju. Víťaz dvadsaťštyrihodinových pretekov v LeMans Nico Hülkenberg si spravil chuť aj v Rakúsku, keď bol najlepší zo zbytku sveta a ukoristil „Räikkönenovu“ šiestu priečku. Force India tak postúpila na piate miesto Pohára konštruktérov, čo jej dáva celkom dobré vyhliadky na druhú polovicu sezóny, keďže v tej prvej bolo jej úlohou len minimalizovať straty.

Čakajú nás preteky v domove britského motoršportu v anglickom Silverstone. Presne na tom istom mieste, kde sa v polovici mája pred 65 rokmi začala písať história majstrovstiev sveta formuly 1. Do jazdenia v prvý prázdninový víkend, priatelia.

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v F1