Sledujte nás

Nezaradené

Šampionát dvoch rôznych polovíc, časť druhá

Druhou časťou pokračuje náš prehľad súboja titánov, ako niektoré médiá nazvali bitku medzi dvoma tradičnými značkami. Nech sa páči…

6. Veľká cena Monaka, 28. mája 2017

O víťazstvo v Monaku bojovali len jazdci Ferrari a po pretekoch prebiehali rovnako, ako v minulosti vášnivé diskusie o tom, či v Scuderii uprednostnili jedného z nich, alebo nie. Pravdou však je, že Sebastian Vettel potom, ako bol Kimi Räikkönen povolaný do boxov, okamžite zrýchlil a jazdil dokonca lepšie časy ako Fín na nových pneumatikách. Počas piatich kôl si tak vyjazdil pohodlný náskok, aby sa po prezutí vrátil pred svojho tímového kolegu.

Lewis Hamilton kvôli väčšej premávke na okruhu nestihol v druhej časti kvalifikácie zajazdiť dobrý čas, a tak sa musel na štarte postaviť až do siedmej rady. Po bezsennej noci tak išiel do pretekov už len minimalizovať škody a bol nakoniec šťastný aj za siedme miesto. Ako sa nakoniec v Monaku ukázalo, strieborné monoposty si na okruhoch s pomalými zákrutami zatiaľ stále nerozumeli s  fialovooznačenými pneumatikami. Mercedes tak vo svojej továrni v Brackley celé dva týždne medzi pretekmi usilovne analyzoval a hľadal príčiny svojho monackého neúspechu.

Stav v priebežnom poradí:

Lewis Hamilton – Sebastian Vettel 104:129

Víťazstvá: 2:3

7. Veľká cena Kanady, 11. júna 2017

Pre Strieborné šípy to boli v Kanade zo strategického hľadiska jednoduché preteky. Max Verstappen predviedol podobný štart, aký sa vlani podaril Sebastianovi Vettelovi. Prvý krát v tejto sezóne Nemec doplatil na Holanďanovu dravosť, ktorý mu pri predbiehacom manévri prešiel po prednom krídle. Vo Ferrari spolu so svojím jazdcom navyše pri pomalej jazde za bezpečnostným vozidlom neodhadli veľkosť jeho poškodenia. Neplánovaná zastávka v piatom kole znamenala prepad až na posledné osemnáste miesto a nutnosť čo najviac minimalizovať straty. Oba tímy bojujúce o titul si v posledných dvoch veľkých cenách iba prehodili svoje pozície. Po dvojitom víťazstve Ferrari v Monaku tak Mercedes svojmu jedinému súperovi v Pohári konštruktérov v Kanade odpovedal rovnakým výsledkom. Strieborné šípy sa tak vrátili späť do vedenia v Pohári konštruktérov.

Stav v priebežnom poradí:

Lewis Hamilton – Sebastian Vettel 129:141

Víťazstvá: 3:3

8. Veľká cena Azerbajdžanu, 25. júna 2017

Na pomedzí Európy a Ázie sme mohli opäť vidieť preteky, ktoré sa zaradili medzi vrcholy tohtoročnej sezóny. Došlo aj k priamemu súboju dvoch hlavných adeptov na titul, ktorý však neskončil práve najlepšie. Sebastian Vettel nakoniec z celého incidentu v 19. kole vyšiel ako víťaz. Je tu však pár ale… Ak by udržal svoje nervy na uzde, nikto nepochybuje o tom, že si z Baku mohol odviezť víťazné vavríny. Takto vďaka svojej horúcej hlave stratil v súboji o titul trinásť bodov. Svojím nárazom do Mercedesu Lewisa Hamiltona si navyše mohol veľmi ľahko poškodiť závesy monopostu, čím by sa preteky pre neho predčasne skončili. Nehovoriac o tom, že týmto manévrom určite prišiel o nemálo fanúšikov.

Lewis Hamilton odchádzal z Baku nahnevaný. V sobotu to pre neho vyzeralo nádejne, keď ho po fantastickom kvalifikačnom kole delilo 0,4 sekundy od tímového kolegu a viac ako jednu sekundu od všetkých ostatných. Aj v nedeľu sa dlho zdalo, že má všetko pod kontrolou. Až kým neprišiel kontakt s arcirivalom v boji o titul a o niečo neskôr uvoľnená opierka hlavy, ktorá bola pravdepodobne nesprávne nasadená pri prerušení pretekov. Podľa riaditeľa pretekov ju však bolo treba okamžite vymeniť. Takýto drobný detail nielen že pripravil Lewisa Hamiltona o takmer isté víťazstvo, ale po výjazde z boxov ho dostal do premávky a v konečnom dôsledku aj za Sebastiana Vettela. To, čo škrelo Angličana najviac bolo, že napriek Nemcovej penalizácii stratil v boji o titul ďalšie dva body. Namiesto toho, aby v prípade víťazstva viedol šampionát o tri body.

Súboj o titul sa vzájomným kontaktom oboch ašpirantov na tohtoročný titul dostal na novú úroveň. Odteraz už sa hralo už s odhodenými rukavicami.

Stav v priebežnom poradí:

Lewis Hamilton – Sebastian Vettel 139:153

Víťazstvá: 3:3

9. Veľká cena Rakúska, 9. júla 2017

V tirolských Alpách sa takmer opakovala situácia zo Soči, akurát s tým rozdielom, že Lewisa Hamiltona zrazila dole v poradí na štarte porucha prevodovky a penalizácia za jej výmenu. Valtteri Bottas, napriek tomu, že sa v závere pretekov trápil s veľkou bublinou na ľavej zadnej gume, prišiel do cieľa na prvom mieste. Čo je však dôležitejšie, Sebastian Vettel znova skončil pred svojím rivalom v boji o titul a svoj náskok zveľadil na dvadsať bodov. A to napriek tomu, že Lewis Hamilton bol v Rakúsku najrýchlejším jazdcom na okruhu a Ferrari vyzeralo, akoby začalo strácať dych. Dostať sa pred Daniela Ricciarda sa mu však nepodarilo podobne, ako ani jazdec Scuderie neprešiel cez druhého jazdca Mercedesu. Angličan už v druhých pretekoch v rade skončil mimo pódium, čo sa mu naposledy stalo v roku 2013, keď prestúpil k Strieborným šípom.

Stav v priebežnom poradí:

Lewis Hamilton – Sebastian Vettel 151:171

Víťazstvá: 3:3

10. Veľká cena Veľkej Británie, 16. júla 2017

Nadradenosť Lewisa Hamiltona a Mercedesu na Silverstone zahnala úsmev z tvárí všetkých súperov. Vo štvrtok bol síce trojnásobný majster sveta kritizovaný za to, že dal prednosť priateľom a oddychu pred akciou F1 Live, ktorá sa konala deň predtým v Londýne. Ale svojim kritikom dal počas nasledujúcich dní najlepšiu odpoveď. Angličan si užil podľa jeho vlastných slov perfektný víkend, keď znížil náskok Sebastiana Vettela z 20 bodov na jediný. Doma vyhral štvrtý krát v rade, čo sa pred ním podarilo len legendárnemu Jimovi Clarkovi v rokoch 1962 až 1965. A s fanúšikmi si všetko vynahradil v nedeľu na cieľovej rovinke, keď si s nimi doprial už tradičný crowdsurfing.

Preteky Sebastiana Vettela boli zničené vo chvíli, keď ho v prvom kole predbehol Max Verstappen. Štvornásobný majster sveta sa pred neho nevedel dostať a strácal drahocenný čas. Preto sa vo Ferrari pokúsili Holanďana podseknúť. To ale znamenalo veľmi skorú zastávku a následnú agresívnu jazdu na dohnanie straty, čo sa mu v konečnom dôsledku vypomstilo. Keď to už už vyzeralo, že Nemec si predsa len odnesie z ostrovov Williama Dobyvateľa pohár za tretie miesto, prišla pohroma v podobe klasického pomalého defektu ľavej prednej pneumatiky. Dôvodom bolo rýchlejšie opotrebovávanie predných gúm, ako zadných. Na rozdiel od predchádzajúcich pretekov v Rakúsku sa však na nich nevytvárali pľuzgiere, ale behúň sa v extrémnych prípadoch zodral až na plátno, alebo sa od neho úplne oddelil, ako sme to mohli vidieť práve na monoposte Sebastiana Vettela. Pre lídra šampionátu ostalo len šesť bodov a priebežné vedenie po prvej polovici šampionátu tak udržal len o chlp.

Stav v priebežnom poradí:

Lewis Hamilton – Sebastian Vettel 176:177

Víťazstvá: 4:3

Od Veľkej ceny Monaka, kde nemalo Ferrari súpera, ubehli štyri preteky a misky váh sa preklopili na opačnú stranu. Na Silverstone bol bezkonkurenčný Mercedes. Ale čo je dôležitejšie, počas týchto štyroch nedieľ dokázali jazdci na strieborných monopostoch nazbierať o 72 bodov viac ako chlapíci v červených overaloch. Z toho trikrát vyhrali a sám Valtteri Bottas dokázal nazbierať toľko bodov, ako obaja piloti Scuderie dohromady. Napriek tomu bola situácia v oboch šampionátoch vzácne vyrovnaná. Čakala nás však úplne iná druhá polovica sezóny, o ktorej si budete môcť prečítať viac už čoskoro.

Do jazdenia v poslednú novembrovú nedeľu, priatelia!

Reklamy
SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 950x100
SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 300x300

Futbal

SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 300x300

Viac v Nezaradené