Sledujte nás

F1

Nespokojnosť po kanadskej procesii

Po kanadských pretekoch už väčšine médií došla trpezlivosť. Trať, ktorá bola vždy zárukou napínavých pretekov, priniesla len nudnú procesiu. Teda aspoň čo sa týka prvých pozícií.

Slabá návšteva

Tento víkend nás čakajú preteky v Rakúsku. Predaj vstupeniek v mnohom zaostával za minulým rokom, keď sa po všetkých lístkoch na internete zaprášilo do dvoch minút. Tento rok si ich môžete kúpiť za dumpingové ceny ešte aj teraz. Kde sa stala chyba? Podľa všetkého v plánovaní sezónnych testov. Kým však na to naši juhozápadní susedia prišli, bolo už pravdepodobne neskoro. Ľudia nie sú hlúpi a tak sa vykašľali na drahé vstupenky na preteky a radšej si kúpili za zlomok ich ceny vstupenky na testovanie, ktoré prebehne v týždni po pretekoch. Budú vidieť krúžiť po trati tie isté autá, akurát väčšina jazdcov bude kvôli pravidlám iná. Ale na prilby sa tu asi chodí pozerať málokto. A za túto cenu sa dostanú k autám možno trochu bližšie, ako za normálnych okolností počas víkendu. Nehovoriac o tom, že sa rátalo ešte s fanúšikmi z Nemecka, kde sa tento rok jazdiť nebude vôbec. Organizátori si tento problém uvedomili možno trochu neskoro a tak v štvrtok vyhlásili, že na testy pustia len tých ktorí budú mať vstupenku aj na pretekársky víkend. Čo s tými, čo už dovtedy mali zakúpené vstupenky na testy sa nám zistiť nepodarilo. Ale ťažko si predstaviť, že by si niekto po jednom oddychovom dni nasledujúcom po víkendovom burácaní motorov (áno stále si myslím, že súčasné turbomotory hlučné sú, v porovnaní s minulotýždňovými LEMANS LM24 určite), doprial ešte ďalšie štyri ako bonus.

Zakonzervovaná nuda

Divákom nielen z Nemecka sa teda nie je čo čudovať. Ono to krúženie pri súčasnom paranoidnom svete formuly 1, keď si tímy starostlivo strážia, aby súper náhodou neprišiel s nejakou prevratnou novinkou, ktorá by ho mohla posunúť v poradí vyššie, nie je až také rozdielne oproti krúženiu počas testov. Rozostupy medzi jednotlivými tímami sú ako keby zakonzervované. Mercedes je pred Ferrari a to je zase pred Williamsom. Poradie v prvej šestke je dané už dopredu a pokiaľ nepríde k ľudskému zlyhaniu, či už na strane jazdcov, mechanikov v boxoch, alebo inžinierov v boxovej uličke, piloti si v tomto poradí odkrúžia svoje preteky. Navyše ani jazdci v týchto tímoch nie sú takí vyrovnaní, ako v minulom roku. Rosbergovi tohtoročný monopost nesedí tak, ako ten v minulej sezóne a zvyčajne je o pretekoch rozhodnuté už v kvalifikácii. Podobná je situácia aj vo Ferrari, kde sú sklamaním hlavne výkony Kimiho Räikkönena v kvalifikáciách. Najvyrovnanejšie je to medzi jazdcami Williamsu, ale tí už sú od prvenstva v pretekoch vzdialení viac, ako by im bolo milé. Poradím by mohlo zamiešať ešte počasie v podobe dažďa, ten sme však v tomto roku, okrem pár výnimiek v meraných tréningoch, zatiaľ nevideli. A tak je rozhodovanie, či sa vydať na preteky, alebo testy, keď počas nich máte monoposty na trati počas celého dňa a nie len necelé dve hodinky počas pretekov, vcelku jednoduché.

Raj pre tipérov?

Predvídateľnosť výsledkov je to, čo diváka asi najviac odrádza od sledovania športu. A je jedno, či sa jedná o formulu 1, alebo iný šport. Lewis Hamilton na prvom mieste na štarte – to už je aj pre tipujúcich istota rovnajúca sa takmer stopercentnej výhre. Podobné je to tento rok aj so zložením stupňov víťazov, keď jazdcov v strieborných kombinézach doplní niekto v červenej so skákajúcim koníkom (väčšinou je tým tretím do partie Sebastian Vettel). Len jedenkrát to tento rok skončilo inak – v posledných pretekoch v Kanade jazdcov Mercedesu na pódiu doplnil Vatteri Bottas. V kvalifikácii prišla výnimka potvrdzujúca pravidlo v Španielsku, kde vyhral Rosberg. Ak sa pozrieme ešte ďalej, tak už celý jeden rok sme na prvom mieste na štarte nevideli iný monopost, ako ten strieborný s trojcípou hviezdou na nose. Formula 1 síce pamätá ešte jednu dlhšiu sériu, ktorá by ale mohla byť vyrovnaná na jeseň v Singapure.

 
Či na tom niečo zmenia aj preteky v Rakúsku, uvidíme v predposlednú júnovú nedeľu. Predpoveď počasia dážď nesľubuje, takže ak sa nebojíte, vsaďte všetko na posledného majstra sveta. Alebo nie?

Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v F1